عصر بازار

مالیات ابزار مهمی برای تحرک اقتصادی است

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مالیات نه تنها مهمترین منبع درآمدی دولت، بلکه ابزار مهمی برای تحرک اقتصادی درکشور است.

مالیات ابزار مهمی برای تحرک اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، محمد رضا نعمت زاده در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور، گفت: همه باید توجه خود را معطوف به رونق اقتصادی کنیم و نظام مالیاتی از جمله بخش هایی است که می تواند در این رابطه کمک های شایان توجهی به رشد و رونق اقتصادی بکند؛ همانطوریکه هم اکنون در چارچوب قانون مالیات های مستقیم، با مشوق ها و معافیت های قانونی، از تولید، صادرات، گردشگری، اشتغال، مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و همچنین مناطق ویژه اقتصادی، حمایت می شود.

    وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی ابزار و ظرفیت های لازم برای حمایت از صنعت را در اختیار دارد، گفت: با رشد و رونق بخش صنعت، نظام مالیاتی نیز همچون یک بنگاه سهامی، از آورده خود منتفع خواهد شد.

    نعمت زاده، در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در این لایحه که هم اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند، کاستی ها و نقایص قبلی رفع شده است و امیدواریم با اجرای این لایحه به شکلی هدفمند و اثربخش از حوزه صنعت حمایت شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز خوشحالی از اینکه طرح جامع مالیاتی به عنوان طرح با اهمیت و ملی که به شفافیت اقتصادی کشور کمک شایانی می کند، امسال عملیاتی خواهد شد ، گفت : همه باید همت کنیم و این طرح را به سرانجام برسانیم و حتی بنده معتقدم اگر با 80 درصد ظرفیت هم اکنون این طرح اجرا شود، بهتر از این است که با 100 درصد ظرفیت در انتهای سال راه اندازی شود.

    نعمت زاده با بیان این که در دنیای امروز، همراه شدن و تاثیر گرفتن از فناوری های جدید اطلاعاتی اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: در سیستم مالیاتی نیز ضمن بهره گیری از فناوری های جدید همچون طرح جامع مالیاتی می توانیم به سمت نوآوری و بهره وری بیشتر حرکت کنیم؛ همانطور که در طرح کارت هوشمند سوخت نیز همین تجربه را داشتیم و اقتصاد کشور از یک نوآوری جدید و مزایای متعدد آن بهره مند شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گزارشی از روند رو به رشد صنعت در طی سال های اخیر ارایه کرد و گفت: در شروع کار دولت یازدهم، اوضاع بخش صنعت بسیار وخیم بود به طوریکه در سال 91، رشد صنعت منفی 21 درصد بود یعنی سرمایه گذاری در بخش صنعت به اندازه استهلاک نیز نبود.

    وی اضافه کرد: در سال 93 با اعمال سیاست های دولت، به رشد مثبت 6.5 درصدی در بخش صنعت، رشد مثبت 3.9 درصدی در بخش معدن و رشد مثبت 3 درصدی در بخش تجارت رسیدیم.

    نعمت زاده، در خصوص رشد ملی مثبت 3 درصدی در سال 93 گفت: 1.7 درصد از این رشد، ناشی از اعمال سیاست های سه بخش زیر مجموعه وزارت اقتصاد بوده و این نشان می دهد که سیاست های نظام مالیاتی چقدر می تواند در رشد و رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد.

    وی در خاتمه، با تاکید بر تعامل و همراهی هر چه بیشتر نظام مالیاتی با مودیان و فعالان اقتصادی و افزایش اعتماد میان دستگاه مالیاتی و مردم، خواستار رفع مشکلات و موانع صنعتگران و تولید کنندگان کشور به ویژه در ارتباط با صادرات و استرداد مالیات بر ارزش افزوده به این بخش شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی