عصر بازار

سیف در مراسم تودیع و معارفه معاونت نظارت تاکید کرد:

نظارت قوی تر و موثرتر با کمک حسابرسان مستقل

عصر اعتبار- مراسم تقدیر و تشکر از حمید تهرانفر و معارفه فرشاد حیدری به عنوان معاون نظارتی بانک مرکزی با حضور رییس کل و اعضای هیئت عامل بانک مرکزی در ساختمان میرداماد برگزار شد.

نظارت قوی تر و موثرتر با کمک حسابرسان مستقل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این مراسم رئیس کل بانک مرکزی یکی از سنگین ترین مسئولیت ها در این بانک را وظایف بخش نظارتی برشمرد و گفت: فعالیت های نظارتی بانک مرکزی، اعتبار‌بخش نام این بانک در جامعه است و اگر بتوانیم در این زمینه آثار مثبتی در جامعه بر جای بگذاریم در مسیر درستی گام برداشته ایم.

    ولی اله سیف افزود: با تمام تلاش های صورت گرفته در بخش نظارت در سال های اخیر، همچنان با استانداردهای روز دنیا فاصله داریم و برای کارایی و اثربخشی نظام بانکی در اقتصاد کشور باید این شکاف را از بین ببریم. تحقق این مهم باوجود محدودیت ها، از اهداف عالیه بانک مرکزی است.
    وی ضمن تقدیر از زحمات تهرانفر و همکاران معاونت نظارت در مسیر تلاش برای دستیابی به اهداف ترسیم شده و خوشآمدگویی به معاون جدید نظارتی، عنوان کرد: امیدواریم با حضور آقای حیدری، پیگیری سیاست های جدید و  روند رو به رشدی که در دوره آقای تهرانفر در بخش نظارت اثربخش آغاز شده بود، با استفاده از حسابرسان مستقل، مدیریت ریسک و فناوری اطلاعات ادامه یابد. بانک مرکزی برای تصمیم گیری مطمئن در سیاست گذاری برای شبکه بانکی به نظارت قوی و اثربخش نیاز دارد.

    حمید تهرانفر معاون پیشین نظارتی در این جلسه با اشاره به نقش حیاتی بانک مرکزی در اقتصاد گفت: هدف بخش نظارت، داشتن شبکه بانکی سالم، قوی و موثر در اقتصاد کشور بوده است.

    وی مشکل نظارت در دوران تصدی گری خود را به عنوان معاون نظارتی، درک نادرست برخی مراجع بیرونی از حدود اختیارات و وظایف بخش نظارتی بانک و همچنین برخی توقعات دانست که باعث بروز سوءتفاهم هایی در این حوزه می شود  و ابراز امیدواری کرد که این نگاه تغییر کند و اصلاح شود.

    فرشاد حیدری معاون جدید نظارتی نیز در این جلسه، بازگرداندن اعتماد جامعه به شبکه بانکی را مهمترین برنامه خود معرفی کرد و گفت: تلاش می کنیم با استفاده از خدمات جامعه حسابرسان مستقل، حسابرسان داخلی بانک ها و توجه به مباحث مدیریت ریسک در بانکداری، ضریب نفوذ بخش نظارت به منظور کارایی موثر شبکه بانکی را افزایش دهیم و با از میان برداشتن خلاءهای قانونی در مسیر دستیابی به  نظارت مطلوب گام برداریم.

    گفتنی است فرشاد حیدری دانش آموخته علوم اقتصادی، مدیریت دولتی و مدیریت مالی است. وی سابقه عضویت در هیات مدیره بانک های تجارت و ملی ایران، ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی بانک ملی ایران و مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها را در کارنامه خود دارد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو