عصر بازار

سستی معاملات مسکن در اردیبهشت

عصر اعتبار- در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد معاملات خرید و فروش مسکن کل کشور با افت ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود.

سستی معاملات مسکن در اردیبهشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا ،رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اعلام این خبر گفت: در اردیبهشت ماه 95 شاهد انعقاد 60 هزار و 535 قرارداد خرید و فروش مسکن در کل کشور بودیم. این در حالی است که اردیبهشت ماه سال 94 تعداد قراردادهای خرید و فروش 95 هزار و 211 مورد بود.

    حسام عقبایی افزود: با این حال بخش اجاره افت چندانی در اردیبهشت ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل نداشت. در اردیبهشت امسال 59 هزار و 462 مورد قرارداد اجاره در کل کشور داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال قبل 60 هزار و 479 مورد بود.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک، تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در تهران را نیز اعلام کرد و گفت: در اردیبهشت سال 95 شاهد انعقاد 17 هزار و 83 قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران بودیم. این رقم در مدت مشابه سال قبل 17 هزار و 157 مورد بود که اختلاف چندانی با هم ندارند.

    عقبایی ادامه داد: در بخش اجاره شهر تهران نیز 18 هزار و 225 قرارداد در اردیبهشت ماه داشتیم که با رشد 7.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود؛ چرا که در اردیبهشت سال 94 شاهد انعقاد 16 هزار و 901 قرارداد اجاره در شهر تهران بودیم.

    رییس اتحادیه این را هم گفت که بازار مسکن وارد فاز خروج از رکود شده است. عقبایی مبنای این ادعا را سیر مستقیم آمار معاملات مسکن تهران دانست و گفت: با توجه به این‌که در ماه‌های اولیه سال قرار داریم و تعداد معاملات می‌توانست روند کاهشی داشته باشد دیدیم که این اتفاق نیفتاد و معاملات مسکن شهر تهران با مدت مشابه سال قبل برابری کرد. این می‌تواند نشانه‌ای برای پیش‌رونق بخش مسکن باشد و احتمالا نیمه سال جاری شاهد خروج از رکود مسکن خواهیم بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی