عصر بازار

به ریاست جهانگیری انجام شد؛

مصوبات جدید شورای عالی مناطق آزاد

عصر اعتبار- ایجاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و تعیین تعرفه هزینه خدمات سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی برای سال ۹۵؛ از مصوبات امروز شورای عالی مناطق آزاد بود.

مصوبات جدید شورای عالی مناطق آزاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه چابهار می تواند یکی از کانون های مهم توسعه اقتصادی کشور باشد، اتصال اقیانوس هند و دریای عمان را یک فرصت طلایی برای ایران در جهت توسعه سواحل مکران دانست. معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به برخی مطالعات بین المللی مبنی براینکه سرمایه گذاری های جهانی به سمت اقیانوس هند هدایت خواهد شد و آینده اقتصاد جهانی از غرب به سمت شرق سوق پیدا خواهد کرد گفت: اتصال اقیانوس هند و دریای عمان یک فرصت طلایی برای ایران در جهت توسعه سواحل مکران است.

    جهانگیری با یادآوری وجود جمعیت دو میلیارد نفری در حوزه اقیانوس هند و دریای عمان، این موضوع را یک فرصت و مزیت برای ایران برشمرد و افزود: اگرچه ممکن است چند کشور منطقه در مقطع فعلی با اتخاذ رویکردهای سیاسی غیردوستانه، با توسعه همکاری میان کشورهای حوزه اقیانوس هند با جمهوری اسلامی ایران مخالف باشند، اما این موضوع اهمیت چندانی ندارد و ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه باید به دنبال توسعه همکاری ها و گسترش تعاملات با کشورهای مهم حاشیه اقیانوس هند از جمله کشور هند باشد.

    وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید فعالیت و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای حوزه اقیانوس هند را در دستور کار خود قرار دهند و به دنبال انعقاد توافقات و قراردادهای همکاری با کشورهای این حوزه باشیم.

    جهانگیری بندر چابهار را یکی از ظرفیت های مهم توسعه کشور برشمرد و با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی روسای مناطق آزاد اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند که اخیرا در چابهار برگزار شد خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاس در چابهار علاوه بر آنکه از نظر اقتصادی و همکاری های تجاری دارای اهمیت زیادی است، دیدگاه نادرست برخی افراد مبنی بر عدم امنیت در استان سیستان و بلوچستان را تا حد زیادی اصلاح کرد؛ چرا که حضور هیات ها و مقامات کشورهای مختلف در این استان نشان داد که استان سیستان و بلوچستان از امنیت و آرامش خوبی برخوردار است.

    معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه چابهار می تواند یکی از کانون های مهم توسعه اقتصادی کشور باشد، به توافق سه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و هند که اخیرا در سفر رییس جمهور افغانستان و نخست وزیر هند به ایران منعقد شد، اشاره و اظهار امیدواری کرد این توافقات بتواند گام مهمی در جهت توسعه همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری ایران با کشورهای دیگر باشد.

    وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی های وزارت راه و شهرسازی در بندر چابهار تصریح کرد: اقدامات و برنامه های خوبی در بندر چابهار در حال انجام است و وزارت راه و شهرسازی در تلاش است که زیرساخت های چابهار را تکمیل و خطوط ریلی این منطقه را به راه آهن اصلی کشور متصل کند.

    جهانگیری ادامه داد: رئیس جمهور نیز در سخنان خود بر این موضوع تاکید داشته که راه آهن چابهار یکی از راهبردی ترین خطوط ریلی کشور است که حتما باید به راه آهن اصلی کشور متصل شود.
    وی با تاکید براینکه باید با جدیت هرچه بیشتر بر توسعه بندر چابهار متمرکز شویم، بر لزوم همکاری و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی و سازمان مناطق آزاد کشور در جهت توسعه بندر چابهار تاکید کرد.

    در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، ‌ دادگستری، تعاون، کار و رفاه، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اموراقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گزارشی از نحوه برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار ارائه کرد و به تشریح توافقات صورت گرفته و دستاوردهای این اجلاس برای کشورمان پرداخت.

    همچنین گزارشی از کلیات بودجه سال 95 و اصلاحیه بودجه سال 94 سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ارائه شد و پس از توضیحات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، به تصویب رسید.

    تعیین تعرفه هزینه خدمات سازمان های مناطق ویژه اقتصادی برای سال 95، تغییر سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، اصلاح بخشی از تعرفه هزینه خدمات سال 93 منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، صورت وضعیت مالی طرح تملک دارایی های سرمایه ای سازمان منطقه آزاد قشم مربوط به سال مالی 93 از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید. در این نشست همچنین مقررات اشتغال نیروی انسانی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی اصلاح شد و نصاب معاملات سال 95 سازمان های مناطق آزاد تعیین شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو