عصر بازار

امضای موافقتنامه میان ایران و لیتوانی

عصر اعتبار- ایران و لیتوانی موافقتنامه برنامه عملیاتی را در وزارت امور اقتصادی و دارایی صبح امروز یکشنبه به امضا رساندند.

امضای موافقتنامه میان ایران و لیتوانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از صدا و سیما ،موافقتنامه برنامه عملیاتی همکاریهای ایران و لیتوانی بین وزیر امور خارجه این کشور با رئیس کل سازمان سرمایه گذاریها و کمکهای فنی و اقتصادی ایران در وزارت امور اقتصادی و دارایی به امضا رسید.

    محمد خزایی پس از امضای این موافقتنامه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این موافقتنامه که باید به تصویب مجلس شورای اسلامی هم برسد همکاریهای آینده ایران و لیتوانی را عملیاتی خواهد کرد. و اجازه استفاده دو کشور از امتیازات اقتصادی یکدیگر را می دهد.

    وی افزود: روابط اقتصادی فعلی دو کشور نزدیک صفر است و سفر وزیر خارجه لیتوانی گام مهمی در جهت توسعه دو کشور محسوب می شود.

    وی با بیان اینکه لیتوانی در حوزه آی تی و نرم افزاری جزو کشورهای پیشرفته است گفت : همکاری با این کشور بعنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا برای ایران مفید و در زمینه انتقال فناوری در حوزه آی تی موثر خواهد بود.

    وی افزود: برای کشور لیتوانی نیز بسیار مهم است که با کشور بزرگ ایران همکاری کند و بتواند از بازارهای بین المللی اطراف ایران در جهت اقتصاد خود بهره ببرد.

    وزیر خارجه لیتوانی نیز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما سفر خود به تهران را تاریخی خواند و گفت: گفتگوهای بسیار خوب و سازنده ای با مقامات ایرانی داشته ام که در همه این گفتگوها بر توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور تاکید شد.

    وی افزود: یک هیئت تجاری همراه بنده به ایران سفر کرده و قرار است روابط و مناسبات میان ایران و شرکتها و بخشهای خصوصی را تعمیق دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی