عصر بازار

هزینه ضمانت صادرات کمتر از ۱ درصد است

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت : سال گذشته طی مصوبه ای کارمزد بیمه ضمانت صادرات را تا ۸۰ درصد کاهش دادیم و اکنون کالاهای صادراتی را با ۳ دهم تا ۸ دهم درصد بیمه می کنیم .

هزینه ضمانت صادرات کمتر از ۱ درصد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از صدا و سیما ،مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت : سال گذشته طی مصوبه ای کارمزد بیمه ضمانت صادرات را تا 80 درصد کاهش دادیم و اکنون کالاهای صادراتی را با 3 دهم تا 8 دهم درصد بیمه می کنیم .

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ سیدکمال سیدعلی در گردهمایی بزرگ صادر کنند گان و تشکل های صادراتی با بیان اینکه مشکلی از نظر سرمایه نداریم افزود : از 200 میلیون دلاری که برای پیمانکاران پروژه ها در عراق تخصیص داده شده فقط 130 میلیون دلار ان مصرف شده است .

    وی گفت : ما 40 بانک در کشورهای مختلف داریم که تاکنون یک خط اعتباری به انها نداده ایم درحالیکه ما بهترین بانکداران را در خاورمیانه داریم و می توانیم با 50 میلیون دلار برای هر بانک یک خط اعتباری ایجاد کرد .

    سیدعلی افزود : تاکنون 10 شرکت را در خارج از کشور اعتبار سنجی کرده ایم و اگر صادرکننده ای با انها قرارداد منعقد کند کالاهای صادراتی اش را بیمه می کنیم .

    وی بانک های ما بیشتر وارداتی هستند و اطلاعات مربوط به صادرات را ندارند گفت : ما سال 93 به اندازه 700 میلیون دلار ، سال گذشته 1.2 میلیارد دلار و دوماهه امسال 8 برابر مدت مشابه در سال های 93 و 94 کار انجام داده ایم ضمن اینکه تا پایان امسال به 1.9 میلیارد دلار خواهد رسید .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی