عصر بازار

افخمی راد خبر داد

ضوابط جدید دریافت کارت بازرگانی

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اصلاح ضوابط دریافت کارت بازرگانی تا پایان نیمه اول امسال گفت: بر اساس ضوابط جدید، کارت‌های بازرگانی طبقه بندی می شود و مدرک حداقل دیپلم و سن ۲۵ سال از جمله شرایط جدید دریافت این کارت ها خواهد بود.

ضوابط جدید دریافت کارت بازرگانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ولی اله افخمی راد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: تمایل داریم نظارت بر صدور کارت بازرگانی به طور کلی بر عهده ی اتاق بازرگانی باشد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و تجارت، صدور کارت بازرگانی را براساس قوانین مربوط به صادرات و واردات، وظیفه اتاق های بازرگانی صنایع و معادن کشور اعلام و خاطر نشان کرد:کارت های بازرگانی بعد از امضا توسط رئیس اتاق بازرگانی هر استان و امضای دوم سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان به رسمیت خواهد رسید.

    افخمی راد در خصوص بعضی اتفاقات نظیر دریافت کارت بازرگانی توسط افراد غیر حقیقی گفت:حرکت ما باید به سمتی باشد که حتی المقدور اشخاص  حقیقی و حقوقی اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنند.

    وی در این رابطه به مجموعه اصلاحاتی که برای ضوابط و مقرارت کارت بازرگانی در دست انجام است اشاره کرد و افزود:کسانی که داوطلب دریافت کارت بازرگانی هستند حداقل باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و سن 25سال باشند.

    افخمی راد همچنین شرکت در کلاسهای آموزش امور بازرگانی و آشنایی با ضوابط و مقرارت مربوط به تجارت خارجی را از دیگر شرایط دریافت این کارت عنوان کرد.

    رئیس سازمان توسعه و تجارت تصریح کرد: در اصلاحیه ای که در دست انجام است به نوعی به طبقه بندی کارتهای بازرگانی پرداخته ایم.

    وی در این باره افزود: به عبارتی کسانی که کارت بازرگانی دریافت می کنند برای سالهای اولیه ی فعالیت تجاری خود مادامی که خوش حسابی فرد دارنده ی کارت برای دستگاههای اجرایی به اثبات نرسد مجبوریم در اقلام کمتری اجازه ی ورود کالا بدهیم.

    افخمی راد خاطر نشان کرد:هنوز این تصمیم به مرحله ی اجرا نرسیده و مراحل قانونی خود را طی می کند اما امیدواریم تا قبل از نیمه ی اول سال جاری این طرح عملیاتی شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو