عصر بازار

رایزنی‌ بانک‌های مرکزی ایران و هند درباره بدهی نفتی

عصر اعتبار- معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با اشاره به رایزنی بانک‌های مرکزی ایران و هند درباره بدهی نفتی این کشور و مذاکرات انجام شده در مورد دریافت قسط سوم این بدهی، از سفر رئیس جمهور اندونزی به تهران در سال‌جاری میلادی خبر داد.

رایزنی‌ بانک‌های مرکزی ایران و هند درباره بدهی نفتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از افکار خبر، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان در حاشیه مراسم روز ملی جمهوری آذربایجان در تهران درباره لغو روادید اتباع ایرانی برای سفر به آذربایجان با بیان اینکه ما عملا مشکلی برای صدور روادید نداریم و تاکنون موردی که روادید برای ایرانیان در سفارت آذربایجان صادر نشده باشد را نداشتیم، عنوان کرد: مرزنشینان در نخجوان و همچنین مرزنشینان ایرانی در منطقه ارس در حال حاضر بدون روادید تردد می‌کنند و تردد برای بقیه ایرانیان به سهولت انجام می‌شود.

    معاون وزیر خارجه ادامه داد: در همین نوروز امسال تعداد زیادی از ایرانیان به باکو سفر کردند و از این جهت ما با مشکلی مواجه نیستیم، اما 2 طرف در حال بررسی این موضوع هستند و به موقع اعلام خواهد شد.

    سفیر جمهوری آذربایجان نیز در خصوص لغو روادید برای سفر ایرانیان به این کشور گفت که این موضوع در دستور کار است و در آینده رفت و آمدهای دو کشور ساده‌تر می‌شود و زمانی که کار انجام شود نتیجه را اعلام می‌کنیم.

    معاون وزیر خارجه کشورمان درباره برخی اخبار مطرح شده مبنی بر جایگزینی جواد جهانگیرزاده نماینده سابق ارومیه در مجلس به جای محسن پاک‌آیین سفیر ایران در باکو گفت: اصلا چنین موضوعی مطرح نیست.

    رحیم‌پور همچنین با بیان اینکه برخی از مقامات آسیایی قرار است به ایران سفر کنند، عنوان کرد: وزیر خارجه فعلا سفری به کشورهای آسیایی در دستورکار ندارد.

    معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگو با فارس به سفر رئیس جمهور اندونزی و نخست‌وزیر ژاپن به ایران اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور اندونزی به ایران در سال جاری میلادی (2016) انجام می‌شود.

    وی بار دیگر عنوان کرد که شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن شهریور ماه به تهران سفر می‌کند ولی تاریخ دقیقی در این زمینه ارائه نکرد.

    رحیم‌پور همچنین درباره پرداخت بقیه بدهی نفتی هند به ایران گفت: این موضوع در دست بانک مرکزی است و جزییات این موضوع را بانک مرکزی 2 کشور با هم رایزنی می‌کنند.

    رحیم‌پور گفت: صحبت‌هایی در خصوص دریافت قسط سوم بدهی نفتی هند به ایران انجام شده و به مرور کار در حال انجام است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو