عصر بازار

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی لوازم خانگی:

مالیات چک‌های نقد نشده را می‌دهیم

عصر اعتبار- دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی لوازم خانگی کشور گفت: صنعت لوازم خانگی در بحرانی‌ترین شرایط خود به سر می‌برد و اگر مقامات برای حل مشکلات، زودتر دست به کار نشوند سرمایه‌های بسیاری از بین خواهد رفت.

مالیات چک‌های نقد نشده را می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایلنا، اسماعیل بازارچی با اشاره به نحوه فروش لوازم خانگی در بازار گفت: در شرایطی که بازار در رکود به سر می‌برد و عرضه و تقاضا همخوانی ندارد، این بنکداران هستند که حرف نهایی را می‌زنند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ تولید کننده‌ای فروش نقدی ندارد و از بنکدارها چک‌های 6 تا 12 ماه دریافت می‌کنند. از سوی دیگر تولید کننده لوازم خانگی مجبور است مواد اولیه خود را نقدی تهیه کند که همین امر سبب شده تمام واحدهای تولیدی با کمبود سرمایه در گردش رو به رو شوند.

    وی افزود: در کنار این مشکل، دست وپنجه نرم کردن با سازمان امور مالیاتی نیز سبب شده که رمق تولید کننده گرفته شود. در حالی که هر سه ماه مجبور به پرداخت ارزش افزوده هستیم اما هیچ اطمینانی از نقد شدن چک‌های بنکدار و بازگشت سرمایه نداریم اما باید مالیات آن را در اسرع وقت پرداخت کنیم.

    بازارچی تصریح کرد: اختلاف وزارت صنعت ،معدن و تجارت با بانک مرکزی در خصوص کارت اعتباری خرید کالا نیز سبب شد که بازار لوازم خانگی به کما برود و خرید و فروشی که تا پیش از اعلام این طرح انجام می شد نیز متوقف شد. در حالی که به غیر از ماه‌های محرم و صفر در بازار حداقلی از رونق وجود داشت اما از زمان اعلام اعطای کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی،  مصرف‌کنندگان به دلیل انتظار برای دریافت این کارت، زمان خرید خود را به تعویق انداخته‌اند.

    دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی لوازم خانگی کشور ادامه داد: لوازم خانگی بعد از خودرو دومین صنعت اشتغالزای کشور است و وزرات صنعت با درک این موضوع، تمام تلاش خود را به کار گرفت که از تولیدکنندگان حمایت کند که جای تقدیر و تشکر دارد. متاسفانه خلف وعده مسئولان بانک مرکزی در مسیر اجرای طرح کارت اعتباری خرید لوازم خانگی سبب شد که وضعیت تولید کنندگان بدتر شود.

    بازارچی در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که عنوان شد صنعت لوازم خانگی در بحرانی‌ترین شرایط خود به سر می‌برد و اگر مقامات برای حل مشکلات، زودتر دست به کار نشوند سرمایه‌های بسیاری از بین خواهد رفت و متعاقب آن کارگران نیز بیکار خواهند شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو