عصر بازار

میانگین حقوق فرهنگیان به ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان رسیده است

عصر اعتبار- میانگین حقوق و مزایای فرهنگیان از مبلغ ۱۲ میلیون و ۵۶۵ هزار ریال در شهریور سال ۹۲ به مبلغ ۲۱ میلیون و ۷۵ هزار ریال در آبان‌ماه سال ۹۴ رسیده و این میزان افزایش ۶۷.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

میانگین حقوق فرهنگیان به ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان رسیده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در پی انتشار گفت‌وگویی در این خبرگزاری با معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با عنوان «افزایش 67 درصدی میانگین حقوق فرهنگیان مربوط به نیروهای ستادی است/ رتبه‌بندی معلمان ناقص اجرا شده است»، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، توضیحاتی را ارائه کرد:

    چنانچه میانگین حقوق فرهنگیان را در آبان ماه سال 1394 با شهریور ماه سال 1392 مقایسه کنیم، مشاهده می‌شود که میانگین حقوق و مزایای فرهنگیان بر اساس فهرست پرداختی از سوی خزانه‌داری کل از مبلغ 12 میلیون و 565 هزار ریال در شهریورماه سال 1392 به مبلغ 21 میلیون و 75 هزار ریال در آبان‌ماه سال 1394 رسیده و این میزان افزایش 67.7 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    ارقام فوق‌الذکر موضوع تشکیک در صحت محاسبات را به طور کامل برطرف می‌نماید، ضمن اینکه افزایش مزبور در حالی ایجاد شده است که ضریب جدول حقوق کارکنان دولت که همه ساله توسط هیأت وزیران تصویب و ابلاغ می‌شود، در سال 1393 نسبت به سال 1392 معادل 20 درصد و در سال 1394 نسبت به سال 1393 معادل 14 درصد رشد داشته است.

    مقایسه رشد میانگین حقوق فرهنگیان با سایر کارکنان دولت نشان می‌دهد که در بخش حقوق و مزایای فرهنگیان، افزایش بیشتری اعمال شده و بخش عمده آن مربوط به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است که از مهرماه سال گذشته اجرایی شده است. این اقدامات تأکیدی است بر اینکه دولت تدبیر و امید به تأمین معیشت فرهنگیان محترم توجه ویژه‌ای دارد.

    خاطرنشان می‌سازد برخلاف ادعای نویسنده محترم درصد افزایش مذکور مربوط به حقوق و مزایای دریافتی فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش است و اختصاصی به نیروهای ستادی ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو