عصر بازار

ژاپن افزایش مالیات را تا سال ۲۰۱۹ به تعویق می‌اندازد

عصر اعتبار- یکی از مقامات دولت ژاپن اعلام کرد شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور در نظر دارد تا افزایش در مالیات فروش را دو سال و نیم به تعویق بیندازد. این در حالی است که آبه خود را برای انتخابات ملی آماده می‌کند.

ژاپن افزایش مالیات را تا سال ۲۰۱۹ به تعویق می‌اندازد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن برنامه خود در خصوص به تعویق ‌انداختن افزایش مالیات تا اکتبر 2019 را به استحضار تارو آسو وزیر دارایی این کشور و ساداکازو تانیگاکی، دبیر کل حزب حاکم لیبرال‌دموکرات رساند.

    نخست وزیر ژاپن که وعده داده بود قدم‌هایی را برای تحریک رشد اقتصادی و پیشبرد اصلاح ساختاری بردارد. بعد از میزبانی نشست رهبران گروه هفت در روز جمعه، آبه اعلام کرد ژاپن تمامی ابزارهای سیاست‌گذاری (نظیر احتمال به تعویق انداخنن افزایش مالیات)‌ را به منظور اجتناب از وقوع بحران اقتصادی در مقیاس بحران مالی سال 2008 به کار خواهد گرفت.

    آبه افزود: «اگر پاسخ‌های سیاست‌گذاری مناسب اتخاذ نشود، خطر سقوط اقتصاد جهانی به درون بحران وجود دارد. به همین منظور،‌ ژاپن باید موتور آبه‌نومیکس را مجددا روشن کند.»

    آبه از مدتها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد در آوریل سال آینده نرخ مالیات را از 8 درصد به 10 درصد افزایش دهد تا از مواجهه ژاپن با بحرانی به بزرگی شوک «لمن‌برادرز» جلوگیری کند.

    وی اعلام کرد گروه هفت یک احساس مشترک در خصوص بحران جهانی دارد که بیشترین میزان این نگرانی در خصوص کندی اقتصادهای در حال ظهور نظیر چین بوده است.

    آبه نظر خود را در خصوص تاخیر در افزایش مالیات پس از دیدار با کومیتو، رئیس حزب موتلفه لیبرال دموکرات، در انتهای دوره کنونی مجلس در روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد.

    پس از اینکه در سال 2014، آبه به منظور کاهش بدهی دولت، مالیات را از 5 درصد به 8 درصد افزایش داد، ژاپن وارد رکود شده و مصرف نیز هنوز بهبود نیافته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو