عصر بازار

اتاق های بازرگانی ایران و هند، ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور را ساماندهی کنند

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی فارس گفت: اتاق های بازرگانی ایران و هند می توانند ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور را ساماندهی و مشکلات پیش روی آنها را رفع کنند.

اتاق های بازرگانی ایران و هند، ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور را ساماندهی کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، فریدون فرقانی یکشنبه در نشست مشترک تجاری فعالان اقتصادی هند و استان فارس در شیراز افزود: امیدواریم حضور هیات تجاری هند در شیراز زمینه ساز افزایش روابط تجاری و اقتصادی فارس و هند شود.
    وی درباره جایگاه هندوستان در اقتصاد جهان گفت: این کشور به واسطه رشد اقتصادی که دارد در آینده نزدیک به یکی از قدرت های اصلی اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد.
    فرقانی با اشاره به امضای توافقنامه توسعه بندر چابهار در سفر نخست وزیر هند به ایران گفت: قطعا یکی از دروازه های ارتباطات تجاری بین دو کشور ایران و هند، بندر چابهار سیستان و بلوچستان خواهد بود.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس بیان کرد: توانمندی های خوب فارس در زمینه های کشاورزی، گردشگری و معادن می تواند زمینه ساز برقراری ارتباط قوی در آینده نزدیک با کشور هند باشد.
    وی بیان کرد: اتاق بازرگانی فارس با 2 هزار عضو موثر، آمادگی خود را برای همکاری با هند اعلام می کند.
    فرقانی افزود: استان فارس در جنوب غربی کشور از موقعیت و جایگاه اثرگذاری برخوردار است و جمعیت این استان بعلاوه 6 استان همجوار به حدود 17 میلیون نفر می رسد که جمعیت قابل توجهی است.
    او بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز موقعیت خوبی برای فعالیت تمام فعالان اقتصادی از جمله فعالان اقتصادی هند وجود دارد چرا که این منطقه از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی معاف است و قطعا برای شروع فعالیت بسیار خوب خواهد بود.
    فرقانی ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات رو در رو که بین فعالان اقتصادی استان فارس و فعالان اقتصادی هات تجاری هند انجام خواهد شد نتایج مثبت و قابل قبولی حاصل شود.
    وی گفت: ما خواستار انجام مبادلات بین استان فارس و کشور هند به شکل بُرد بُرد هستیم و برای دستیابی به این مهم یقینا باید دوره ها و نشست های تخصصی با حضور دو طرف تشکیل شود.
    هند دو مین کشورپرجمعیت جهان در جنوب آسیا و پایتخت آن دهلی نو است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو