عصر بازار

یک فعال اقتصادی عنوان کرد

رشد اقتصادی ۸ درصد، سالی ۵۰ میلیارد سرمایه خارجی‌ می‌خواهد

عصر اعتبار- رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی را می‌توان یکی از مهمترین اهداف اقتصادی دانست که در برنامه‌های بالادستی دیده شده است اما به اعتقاد یک فعال اقتصادی بخش خصوصی برای رسیدن به این هدف باید سالانه حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی با محوریت بنگاه‌های کوچک و متوسط اتفاق بیفتد.

رشد اقتصادی ۸ درصد، سالی ۵۰ میلیارد سرمایه خارجی‌ می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا،جمشید عدالتیان شهریاری درباره صحبت‌های رییس جمهور در مورد نیاز به سرمایه‌گذاری 30 تا 50 میلیارد دلاری خارجی تا پایان برنامه ششم توسعه برای رسیدن به رشد هشت درصدی گفت: حدود 15 سال است که در برنامه‌های توسعه، رشد هشت درصدی دنبال شده است و تبدیل شدن به قدرت بزرگ اقتصادی منطقه تا 1304 هدف‌گذاری شده است اما تا کنون این به دلایل مختلف این هدف محقق نشده است.

    وی ادامه داد: طبق اعلام رییس‌جمهور با سرمایه‌گذاری خالص داخلی نمی‌توان به رشد هشت درصدی رسید و برای همین، سالانه به حدود 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی داریم و اصولا برای اینکه به رشد هشت درصدی برسیم باید حدود 26 درصد تولید ناخالص ملی را سرمایه‌گذاری کنیم.

    رییس سابق کمیسیون آموزش و فرهنگ اقتصاد اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که در موضوع سرمایه‌گذاری خارجی باید به آن توجه کنیم این است که سرمایه جایی می‌رود که بازگشت داشته باشد؛ لذا باید این نکته را لحاظ کنیم که بازارها باید مستعد باشند تا هم سرمایه داخلی و هم سرمایه خارجی جذب شود.

    عدالیان شهریاری درباره وضعیت و میزان ورود سرمایه خارجی پس اجرایی شده برجام به کشور گفت: همواره ابراز تمایل سرمایه‌های خارجی را شنیده‌ایم اما این موضوع هنوز محقق نشده و سرمایه زیادی وارد نشده است. اگر قراردادهایی که با صنایع بزرگ مثل ایران خودرو و ایرباس را کنار بگذاریم شاید کمتر از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی اتفاق افتاده باشد که فاصله زیادی با 50 میلیارد دلار در سال دارد.

    وی اضافه کرد: بزرگترین مسئله این است که بنگاه‌های کوچک و متوسط ما باید در جریان این سرمایه‌گذاری خارجی حضور داشته باشند و مشارکت کنند، چرا که در غیر این صورت رشد اقتصادی هشت درصدی اتفاق نخواهد افتاد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو