عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد:

پیش‌بینی رشد ۵ درصدی اقتصادی در سال ۹۵

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه بالا بودن نرخ سود، نفعی برای بانک‌ها ندارد، گفت: احتمال رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال‌جاری وجود دارد.

پیش‌بینی رشد ۵ درصدی اقتصادی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسین قضاوی اظهارداشت: با برآورد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، رشد اقتصادی در کشور ما در سال جاری رقم مثبتی خواهد بود و ممکن است به 5 درصد هم برسد.

    معاون امور بانک بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: محدودیت های حاکم بر اقتصاد ناشی از موانع خاصی است که بر اقتصاد تحمیل شده است. اگر موانع وجود نداشته باشد و تولید کننده با کارمزد منطقی از بستر گشایش اعتبار بانک استفاده کند و کالای خودش را به دست مصرف کننده برساند فرآیند تولید و صادرات به سهولت انجام می شود.

    معاون وزیر اقتصاد افزود: خوشبختانه با تلاش مقامات سیاسی کشور بسیاری از موانع بزرگ برطرف شده و ما امسال را با چشم اندازی روشن شروع کردیم، با وجود اینکه قیمت نفت پایین است اما اتکا بودجه دولت به نفت کاسته شده است.

    وی درباره بورس گفت: در حال حاضر بورس روند رو به رشدی را طی می کند، این نشان می دهد که بازار تصورات مثبتی را نسبت به تحولات اقتصادی و همچنین در سطح اقتصاد کلان پیدا کرده است. قضاوی با بیان اینکه از بخش هایی که خیلی زود تحولات مثبت را به خود دید، حوزه نفت بود تصریح کرد: با توجه به اینکه صادرات نفت افزایش پیدا کرده و به 2 میلیون بشکه در روز رسیده امیدواریم صادرات غیرنفتی هم روند بهتری را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

    قضاوی ادامه داد: در سال گذشته اقتصاد کشور برای اولین بار بعد از 4 دهه تراز تجاری مثبت را تجربه کرده است. بانک مرکزی امسال به دنبال آن است تا تعدد نرخ ارز را از میان بردارد. اگر این اتفاق بیفتد برای صادرات غیرنفتی و کسب و کار خبر خیلی خوبی خواهد بود و امکان برنامه ریزی مناسب و رقابت پذیری را براساس شرایط، شفاف خواهد کرد.

    وی با اشاره به اینکه نرخ اسمی ارز در سال گذشته 5 درصد افزایش پیدا کرده که به مراتب کمتر از نرخ تورم است، گفت: ثبات سطح عمومی قیمت ها در کشور به طور نسبی فراهم شده و نرخ تورم رقم کاهنده ای را به خود گرفته است. بالا بودن نرخ سود بانک نفعی را عاید بانک نمی کند و این شرایط نیاز به اصلاح دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو