عصر بازار

مدیرعامل سمات اعلام کرد:

سامانه جدید پس از معاملات در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در دست راه‌اندازی است

عصر اعتبار- محسنی گفت: با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و حضور بیش از گذشته سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران، ضرورت فراهم سازی بسترهای لازم جهت ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه بیش از پیش مورد توجه همه ارکان بازار و از جمله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گرفته است.

سامانه جدید پس از معاملات در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در دست راه‌اندازی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایلنا،محمدرضا محسنی در خصوص برنامه‌های سمات در سال جاری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سمات در سال 95 بستر سازی برای بین المللی شدن بازار سرمایه ایران هم راستا با اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار است که در این رابطه، اقداماتی برای اصلاح برخی قوانین و مقررات در زمینه تسهیل فرآیند دریافت کد معاملاتی،  استفاده از ظرفیت های نهاد متولی حساب (Custodian) و ارائه مدل های ارتباطی با نهادهای سپرده‌گذاری در بازارهای سرمایه جهان به عنوان درگاه ورود سرمایه گذاران انجام خواهد شد.

    وی در مورد سامانه پس از معاملات نیز افزود: هم اکنون آخرین تست های موازی سامانه جدید پس از معاملات در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام است تا بعد از رفع مشکلات احتمالی، شرایط برای راه اندازی رسمی آن فراهم شود.

    محسنی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران صورت گرفته است؟ تصریح کرد: با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و حضور بیش از گذشته سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران، ضرورت فراهم سازی بسترهای لازم جهت ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه بیش از پیش مورد توجه همه ارکان بازار و از جمله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گرفته است.

    وی خاطر نشان کرد: بدیهی است که هر کدام از ارکان بازار، متناسب با حیطه وظایف خود در صدد هستند تا زیرساخت‌های مورد نیاز را جهت تسهیل سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه فراهم سازد.

    مدیرعامل سمات افزود: شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز که از گذشته و حتی در زمان تحریم‌ها اقدامات مقدماتی برای ارتباط با طرف‌های بین‌المللی و عضویت در نهادهای تخصصی بین‌المللی را در دستور کار خویش قرار داده بود، هم‌اکنون به دنبال بهره‌برداری از ارتباطات مزبور به منظور فراهم آوردن زیرساخت‌ها، استانداردسازی خدمات و همچنین تقویت ارتباطات بین‌المللی است.

    وی گفت: مشارکت فعال با نهادهای و سازمان های بین المللی معتبر مانند گروه شرکت‌های سپرده گذاری مرکزی آسیا - اقیانوسیه (ACG)  سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC)، فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی (FEAS)، اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) و انجمن استانداردسازی صندوق های سرمایه گذاری آسیا (AFSF) در دستور کار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار دارد. ما امیدواریم بتوان از شرایط و ظرفیت‌های موجود بازار سرمایه ایران در عصر پسابرجام به منظور جذب سرمایه‌های خارجی و تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور بهره کافی را برد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو