عصر بازار

معاون رئیس جمهوری:

دولت سرمایه گذاری های خارجی را تضمین می کند

عصر اعتبار- معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران، اصل و فرع سرمایه گذاری های خارجی را در کشور تضمین می کند و با وجود مشکلات پیش رو، مصمم به حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.

دولت سرمایه گذاری های خارجی را تضمین می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری یکشنبه شب در نشست هم اندیشی آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور و علاقه مندان سرمایه گذاری در آذربایجان غربی در هتل آنای ارومیه افزود: امسال دولت یازدهم مصمم است با اجرای قوانین مشوق سرمایه گذاری، موانع پیش روی سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور را از میان بر دارد.
    وی اضافه کرد: وزارتخانه‌ های مختلف در دولت یازدهم تلاش می‌کنند بسترهای لازم را برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کنند.
    وی اظهار کرد: دولت اصل و فرع سرمایه‌ گذاری‌های خارجی را با اجرای قوانین تشویقی مصوب مجلس، گارانتی و تضمین می‌کند.
    معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: با اجرای برجام روز به روز شرایط سرمایه گذاری بهتری در ایران مهیا می‌شود.
    شریعتمداری افزود: ضعف‌های مختلفی که در سیستم جذب سرمایه ‌گذاری کشور وجود دارد، مورد مطالعه و بازبینی قرار گرفته و با اصلاح و روزآمدسازی قوانین به سرعت این ضعف‌ها از میان برداشته می شود.
    وی اضافه کرد: حمایت از سرمایه ‌گذاری اعم از داخلی و خارجی در صدر توجه دولت یازدهم در بخش‌های مختلف قرار دارد و دیوار بلندی که پیش از این در پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی قرار داشت، فرو ریخته است.
    وی اظهار کرد: لغو قطعنامه ‌های متعدد سازمان ملل و شورای امنیت ‌علیه ایران که به واسطه توافق های هسته‌ای و اجرای برجام حاصل شده، ورود و خروج سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج را تسهیل کرده است.
    معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: اگر چه در سیستم بانکی بعد از برجام هنوز مشکلاتی وجود دارد ولی موضوع نقل و انتقال پول در عرصه بین الملل به مرور در حال حل شدن است و با همدلی و همت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج کشور، این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.
    قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست به تشریح و تبیین ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان پرداخت و گفت: در این استان ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و معدنی وجود دارد و ما از حضور و فعالیت فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در این استان حمایت می کنیم.
    وی منطقه آزاد ماکو و مناطق ویژه اقتصادی استان را از دیگر فرصت های مناسب سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: در این مناطق، علاوه بر تامین انرژی های مورد نیاز برق، آب و گاز و وجود نیروی کار ارزان، دولت مشوق های خوبی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است.
    در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور مسائل، مشکلات و سوال های خود را در زمینه های مختلف فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری مطرح کردند و مسئولان کشوری و استانی حاضر در نشست به موضوع ها و سوال های مطرح شده، پاسخ دادند.
    امروز آذربایجان غربی میزبان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات دولت است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو