عصر بازار

میلیونرهای جوان پولشان را کجا سرمایه گذاری می کنند؟

عصر اعتبار- میلیونرها برنامه و دستور کار سرمایه گذاری را تغییر می دهند.

میلیونرهای جوان پولشان را کجا سرمایه گذاری می کنند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سی ان ان مانی، میلیونر ها این روزها فقط نمی خواهند که فقط پولشان زیاد شود؛خیلی از پولدارها می خواهند که به جامعه برسند و هدف های محیط زیستی را در سرمایه گذاری هایشان دنبال می کنند. این موضوع "سرمایه گذاری موثر" نامیده می شود و حالا فقط یک حرف مبهم در جهان نیست.

    جکی واندربرگ استراتژیست سرمایه گذاری در آمریکا می گوید:«سرمایه گذاری موثر در مسیر اصلی قرار گرفته است. در واقع،بانک های آمریکایی با دنبال کردن این هدف به نقطه اوج می رسند.»

    وندربرگ و تیمش اخیرا دارایی 684  نفر از اشخاص را بررسی کرده  که  آنها 3 میلیون دلار یا بیشتر را در این بخش ها(محیط زیست و هدف های اجتماعی)هزینه کرده اند.در بین این میلیونرهای سرمایه گذار دهها نفر از آنها سنین 18 تا 35 سال دارند.

    اکثریت قریب به اتفاق این نسل - 93 درصد- معتقدند که شرکت هایی با اهداف اجتماعی و محیط زیستی موثر مثلا در آفریفای جنوبی که در منطقه آپارتاید قرار دارند،مفیدند .سال قبل،دانشگاه کلمبیا و دانشگاه کالیفرنیایی جنوبی هر دو  به دنبال تظاهرات دانشجویی  سرمایه گذاری در زندان ها را آغاز کردند.

    در واقع  سرمایه گذارهای جدید می خواهند شرکت هایی را ایجاد کنند که در رفع محرومیت ها موثر باشند.

    میلیونر های قدیمی تر هم موافق هستند.امسال 51 درصد از  فرزندان سرمایه گذاران معتقدند که سرمایه گذاری اجتماعی کلید سرمایه گذاری است که می تواند سرمایه آنها  را تا 46 درصد افزایش بدهد.به دنبال این هدف همه گروههای سنی از سال گذشته اولویت های سرمایه گذاری خود را به سمت سرمایه گذاری موثر تغییر دادند.

    ال جورج معاون اول اسبق یکی از این  سرمایه گذاران موثر است.او سرمایه گذاری شرکتی،نسلی و مدیریتی در حدود 12 میلیارد دلار انجام داده است.

    سرمایه گذاری موثر تاکید دارد که ارزش های پایدار باید به صورت یکسان یکپارچه سازی شوند.

    با وجود این،کارشناسان چالش های سرمایه گذاری موثر را به شرح زیر مطرح کرده اند:

    1- تعریف سرمایه گذاری موثر یک چالش است. نسلی را شامل می شود که به دنبال برابری و انرژی های تجدید پذیر است و سیاست های محیط زیستی را دنبال می کند.بنابراین نبایداز آنها خواست که درخواست مشابه ای از مردم داشته باشند.

    2- سود سرمایه گذاری که بعضی وقتها ابزارهای دستیابی به آن سخت است.مشکلات انتزاعی هم پیش رو دارد؛ مثل نابرابری ها که بعضی ها فکر می کند سرمایه گذاری در این بخش معیاری برای موفقیت نیست.

    3- "سرمایه گذاری موثر" اغلب نامفهوم یا تلفیقی از بشردوستی است.بسیاری از سرمایه گذاران نمی خواهند این دو را با هم ترکیب کنند.همچنین برای برخی اهداف سرمایه گذاری می توان هدف های مالیاتی (شما می توانید بنویسید کمک های مالی بشردوستانه که مالیات می دهد) یا اهداف دیگری در نظر گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی