عصر بازار

کارشناس بازار سرمایه خبر داد:

ورود نقدینگی به شرکت‌های کوچک بورسی در اثر رکود اقتصادی

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که در شرایط کنونی گردش نقدینگی به لحاظ شرایط رکودی در بورس مشاهده نمی شود گفت: شاهد جریان نقدینگی در سهام شرکتهای کوچک بازار هستیم.

ورود نقدینگی به شرکت‌های کوچک بورسی در اثر رکود اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از تسنیم ،محمد قصری با اشاره به این که یکی از دلایل رکود این روزهای بازار سهام برگزاری فصل مجامع است گفت: بر این اساس معامله گران بورسی در حالت انتظار به سر می برند و در حال رصد کردن محتویات گزارشات منتشر شده توسط شرکتها برای ورود و سرمایه گذاری دوباره در بورس هستند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر انتشار محتویات گزارشات شرکتها نشان از برآورده نشدن انتظارها سهامداران دارد که این موضوع نیز به رکود معاملات در بازار دامن زده است.

    وی با بیان این که انتشار وضعیت مالی شرکت ها در فصل مجامع می تواند تصویر روشن تری از وضعیت سرمایه گذاری در بورس را پیش روی معامله گران قرار دهد ادامه داد: البته از این نکته هم نباید غافل شد که یکی از دلایل توقف رشد شاخص و قیمت این روزهای سهام شرکتها در بورس، رشد چشمگیر نمادهای خودرویی تحت تاثیر شایعات در انتهای سال گذشته بوده که این روزها با افت خود کلیت بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که در سطح کلان و بنیادی به دلیل رکودی بودن اقتصاد نباید منتظر ثبات و تداوم رونق در بورس بود اذعان داشت: شرایط رکودی در اقتصاد موجب ایجاد مشکلاتی برای صنایع و بنگاههای تولیدی شده است که بر این اساس بازار سهام برای رونق به تحول بنیادی در اقتصاد و خروج آن از رکود نیاز دارد.

    وی گفت: در شرایط کنونی گردش نقدینگی به لحاظ شرایط رکودی در بورس مشاهده نمی شود و بر این اساس تک سهم ها و سهام شرکتهای کوچک بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و به همین دلیل است که شاهد جریان نقدینگی در سهام شرکتهای کوچک بازار هستیم.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بورس در هفته های پیش رو گفت: با توجه به برگزاری فصل مجامع و در پیش بودن ماه رمضان بنظر می رسد بورس از اواخر تیرماه با افزایش حجم و ارزش معاملات و رونق نسبی دادوستدها روبرو شود.

    وی افزود: البته اجرای کامل برجام و رفع تحریم ها و نیز حل مسائلی همچون بحث های پیرامون بانکی‌ها در خصوص بازگشایی سوئیفت و کاهش نرخ سود سپرده‌ها در کنار موضوعاتی مانند حل ابهامات تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، تک نرخی شدن نرخ ارز، بهبود وضعیت جهانی نفت و کالاها می تواند به رونق بیشتر معاملات و تداوم آن در بورس کمک کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی