عصر بازار

اجرای موفق طرح آزمایشی حمایت از بنگاه‌‌های کوچک و متوسط

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به حمایت از ۷۰ بنگاه کوچک و متوسط در اواخر سال گذشته با استفاده از خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک مرکزی گفت: پیشنهاد من این است که حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از مسیر بانک‌های توسعه‌ای انجام شود.

اجرای موفق طرح آزمایشی حمایت از بنگاه‌‌های کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اشرف افخمی با اشاره به برنامه بانک صنعت و معدن برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط اظهار داشت: از سال گذشته این برنامه عملیاتی شده به طوری که حدود 38 درصد میزان اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط افزایش یافته است.

    وی افزود: قطعا یک بانک به تنهایی نمی‌تواند همه بنگاه‌های کوچک و متوسط را پوشش دهد اما ما معتقدیم یکی از راهکارهایی که می‌تواند به پیشبرد اقتصاد مقاومتی کمک کند، حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

    به گفته وی بنگاه‌های کوچک و متوسط سرمایه کمتر،‌ اشتغال و کارآمدی بیشتری دارند.

    افخمی با بیان اینکه سال گذشته و اواخر سال 94 برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط با بانک مرکزی به تفاهم رسیدیم، تصریح کرد:‌ طی آن تفاهم مقرر شد بانک مرکزی مبلغی را در اختیار بانک صنعت و معدن قرار دهد تا بانک به بنگاه‌های کوچک و متوسطی که می‌توانند ظرفیت تولید را افزایش دهند و یا در وضعیت بحرانی هستند اختصاص دهد.

    مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: حدود 70 واحد در این رابطه شناسایی شد و ما 500 میلیارد تومان برای حمایت از آنها از بانک مرکزی دریافت و به آنها پرداخت کردیم.

    وی با اشاره به عملکرد مثبت این بنگاه‌ها پس از اعطای این تسهیلات گفت: آنچه ما تاکنون رصد کردیم آن است که اشتغال و سطح تولید در این بنگاه‌ها افزایش یافته است. این طرح آزمایشی نشان می‌دهد که می‌توانیم با حمایت مناسب از بنگاه‌های کوچک و متوسط تولید و اشتغال را رونق دهیم.

    مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اعلام پرداخت 16 هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال جاری افزود: اینکه این اعتبار از کدام محل تامین خواهد شد هنوز مشخص نیست اما درخواست و پیشنهاد من این است که این مبلغ در اختیار بانک‌های توسعه‌ای از جمله بانک صنعت و معدن قرار گیرد و اگر این کار انجام شود مطمئن باشید بخش مهمی از مشکلات بنگاه‌های کوچک ومتوسط حل خواهد شد.

    بر اساس اعلام بانک مرکزی منابع بانک‌ها امسال به سمت بنگاه‌های کوچ و متوسط هدایت شده و بنگاه‌های بزرگ از طریق بازار سرمایه باید اقدام به به تامین مالی کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو