عصر بازار

وزیر تجارت لهستان:

ایران مقصد خوب گردشگری و بازار خوب سرمایه‌گذاری است

عصر اعتبار- محسن جلال پور در گزارش تلگرامی خود از لهستان به نقل از معاون وزیر تجارت لهستان نوشت: ایران نه تنها مقصد خوبی برای گردشگری که بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری و کار است.

ایران مقصد خوب گردشگری و بازار خوب سرمایه‌گذاری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، رئیس اتاق بازرگانی ایران که همراه هیئت سیاسی و اقتصادی در لهستان به سر می برد در یادداشت تلگرامی امروز عصر خود نوشته است: نشست عمومی اقتصاد ایران با حضور وزیر توسعه اقتصادی لهستان  و وزیر امور خارجه کشورمان و دیگر مقامات دو کشور در ورشو برگزار شد.

    ابتدا رئیس اتاق لهستان خیرمقدم گفت و به تقدیر از روحیه ایرانیان پرداخت.

    آقای آرند ارسکی  گفت: در طول تاریخ، هیچ چیز باعث درگیری میان دو کشور نشده و ما فراموش نمی کنیم که در جنگ جهانی دوم، ایرانی ها چقدر به هزاران اسیر و آواره لهستانی کمک کردند.

    پس از آن فرهاد شریف معاون بین الملل اتاق، ایران را به خوبی معرفی کرد. من مطالبی را به اختصار گفتم و برحل مسائل بانکی و شناخت بنگاه های دو طرف تاکید کردم.
    نوبت به معاون وزیرتجارت لهستان رسید. او به تعطیلات خاطره انگیزش درایران اشاره کرد و گفت: تابستان دو سال قبل به ایران آمدم و خیلی به من خوش گذشت. طوری که هنوز هم مثل یک ایرانی، اخبار ایران را دنبال می کنم.

    او گفت: باید ایران را عمیق شناخت و درک کرد و با یک سفر کوتاه نمی شود پی به زیبایی های ایران برد.

    معاون وزیر تجارت لهستان در نهایت گفت: ایران نه تنها مقصد خوبی برای گردشگری که بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری و کار است.

    معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان هم گفت:  ایران مهم ترین شریک تجاری لهستان در خاورمیانه است. آقای پاول چورازی گفت: برنامه ای در لهستان با نام به ایران بروید (Go IRAN) تدوین شده که قرار است به لهستانی ها امکانات ایران را معرفی کند.

    وزیر توسعه اقتصادی لهستان ادامه داد: این برنامه همچنین قرار است پشتیبانی برای کسانی باشد که می خواهند در ایران حضور یابند.

    پس از آن، وزیر امور خارجه ایران نیز سخنرانی کرد. دکتر ظریف گفت: روابط سیاسی و فرهنگی ایران و لهستان، روابطی دیرینه و دیرپا است. مصداقش این که این رابطه از حدود 500 سال پیش مکتوب است و قبل از آن هم کشف سکه‌های سامانی در لهستان نشان از این دارد که هزار سال قبل، مردم با یکدیگر رابطه داشتند.

    دکتر ظریف نکات جالب دیگری مطرح کرد. از جمله این که ایرانی‌ها، لهستانی‌ها را دوست دارند  نشانه اش این که در جنگ جهانی دوم 20 هزار اسیر لهستانی ، به ایران فرستاده شد و ایرانیان هم استقبال خوبی از آنها کردند.

    آقای دکتر ظریف به وضعیت کنونی منطقه اشاره کرد و گفت: ایران در یک منطقه‌ ناامن از وضعیت امنی برخوردار است. نکته مهم هم این است که این امنیت را مردم ایران ایجاد کرده‌اند. ما هم ظرفیت‌های زیادی‌ داریم. اعم از ظرفیت‌های خدادادی مانند نفت و گاز و انرژی. ظرفیت‌های طبیعی و ظرفیت‌های انسانی و علمی.

    از همه مهم‌تر مردم ایران هستند که همراهند وصبور و اخیراً در انتخابات هم نشان دادند که به سرنوشت سیاسی خود علاقه دارند. امنیت ایران هم به خاطر وجود چنین مردمی است. سرمایه ما هم مردم هستند.

    این مردم، آماده‌اند که شما با آنها همکاری داشته باشید و فعالیت‌های مشترک انجام دهید. بتوانیم با یکدیگر کار مشترک را به پیش ببریم. با این سخنرانی که مورد استقبال هم قرار گرفت، نشست عمومی اقتصاد ایران به پایان رسید.

    جلال پور در ادامه نوشت:

    پس از برگزاری نشست عمومی، به دیدار آقای آرند ارسکی رئیس اتاق لهستان رفتم. در این دیدار، مهندس محمدرضا انصاری هم حضور داشت.

    از اهمیت سفر گفتیم و این که چگونه می توانیم این برنامه ها را پی گیری و اجرایی کنیم.قول وقرارهایی گذاشتیم که در دوره های زمانی مشخص،مطالبات مطرح شده در نشست عمومی را پی گیری کنیم.

    از داخل اتاقی که نشسته بودیم، ساختمان اتاق بازرگانی لهستان را به ما نشان داد. اتاقی که با 200 هزار عضو،  پیشینه بسیار خوبی دارد. آقای آرند ارسکی در نهایت گفت: مطمئن باشید که شعار «Go to IRAN» را ترویج خواهیم کرد.

    نقاشی قشنگی از ایشان هدیه گرفتم و من هم از صنایع دستی تولید هنرمندان اصفهانی،هدیه ای به ایشان دادم که بسیار خوشحال شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی