عصر بازار

استاد دانشگاه هند:

چشم انداز روشن اقتصادی ایران

عصر اعتبار- استاد دانشگاه او.پی.جیندال هند ،چشم انداز اقتصادی ایران را در سالهای آینده بسیار روشن دانست و تصریح کرد این کشور باتوجه به رفع تحریم های بین المللی و ظرفیت های بالای اقتصادی در مدت کوتاهی می تواند به یکی از قدرت های بزرگ در جنوب آسیا تبدیل شود.

چشم انداز روشن اقتصادی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «تریدیوش سینگ ماینی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد ایران با داشتن منابع عظیم نفت و گاز، نیروی انسانی متخصص و موقعیت جغرافیایی ویژه ،ظرفیت تبدیل به یک کشور بزرگ منطقه ای را دارد.
    وی درادامه با اشاره به سفر نخست وزیر هند به ایران خاطرنشان کرد:همکاری دو کشور در چابهار و ترانزیت سه جانبه می تواند زمینه رونق و گسترش هرچه بیشتر مبادلات ایران وهند را فراهم کند.
    این کارشناس ارشد مسائل بین المللی که نظراتش در رسانه ها با اهمیت تلقی می شود گفت اختلاف های ایران با عربستان و اسرائیل باعث شده که نقش حیاتی این کشور درجنوب آسیا و خلیج فارس نادیده گرفته شود.
    وی با اشاره به همسایگی ایران با عراق ،ترکیه ،افغانستان، پاکستان و جمهوری های شوروی سابق تصریح کرد داشتن مرزهای مشترک ایران با این کشورها بر اهمیت منطقه ای ایران افزوده است.
    استاد دانشگاه او.بی .جیندال هند در ادامه با اشاره به قراداد سه جانبه ترانزیت بین ایران ،هند وافغانستان گفت هند با استفاده از این مسیر به راحتی می تواند کالاهایش را با وقت و هزینه کمتری به افغانستان،آسیای میانه ،قفقاز و اروپا منتقل کند.
    وی با اشاره به علاقمندی هند برای سرمایه گذاری در چابهار اظهار کرد:شرکت های هندی علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری در بندر چابهار در بخش های مختلف ازجمله تولید کودهای شیمیایی اعلام کرده اند.
    کارشناس ارشد مسائل بین المللی،سفر اخیر نخست وزیر هند به ایران را نشانه ای بر جدیت این کشور برای توسعه سریع روابط با ایران دانست و تصریح کرد کندی سرمایه گذاری هند در سال های گذشته در چابهار باعث نارضایتی ایران شده بود.
    وی از مقامات هندی خواست برای از دست ندادن فرصت تاریخی سرمایه گذاری در چابهار هرچه سریعتر سرمایه گذاری در این بندر راهبردی را آغاز کنند.
    این استاد دانشگاه گفت که هند با طریق ایران می تواند کالاهای خود را با هزینه و وقت کمتری به افغانستان،آسیای میانه ،قفقاز و اروپا صادر کند.
    وی درخصوص چشم انداز روابط هند و پاکستان و همکاری های این دو کشور خاطرنشان کرد با توجه به روابط گسترده چین و پاکستان ، چشم انداز روشنی دراین زمینه وجود ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی