عصر بازار

لهستان پروژه ساخت مولدهای مقیاس کوچک در ایران را تامین مالی می کند

عصر اعتبار- مدیرعامل هلدینگ انرژی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: بدنبال امضای یادداشت تفاهمی، شرکت رافاکو (Rafako) لهستان، پروژه بازیابی حرارت و ساخت مولدهای مقیاس کوچک در ایران را فاینانس (تامین مالی) می کند.

لهستان پروژه ساخت مولدهای مقیاس کوچک در ایران را تامین مالی می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود مخدومی افزود: این تفاهم نامه دیروز(دوشنبه) در حاشیه همایش تجاری ایران و لهستان و با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به امضا رسید.
    وی با بیان اینکه هلدینگ انرژی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در سه محور آب، برق و نیز بازیابی انرژی فعالیت می کند، گفت: در تفاهم نامه امضا شده با طرف لهستانی، چهار پروژه ساخت مولدهای مقیاس کوچک، بازیابی حرارت از یک مجتمع پتروشیمی، بازیابی حرارت از کارخانه سیمان و نیز نصب توربو اکسپندر* در ایستگاه های تقلیل فشار گاز در شرکت های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)تعریف شده است.
    مخدومی اضافه کرد: شرکت لهستانی 75 تا 85 درصد منابع مالی مورد نیاز این پروژه ها را تامین و با همکاری پیمانکاران داخلی نسبت به ساخت این واحدها اقدام خواهد کرد.
    وی افزود: پروژه های بازیابی حرارت از مجتمع های صنعتی و تولید برق از آن، از نرخ بازده مناسبی برخوردار است و هماهنگی لازم در این خصوص با سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) انجام شده است.
    دیروز در حاشیه همایش تجاری ایران و لهستان سه تفاهم نامه به امضا رسید.
    هیات اقتصادی 60 نفره جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه هفته جاری به سرپرستی محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در همراهی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سفر خود به چهار کشور لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی را آغاز کرد.
    * توربو اکسپندر، یک توربین با جریان محوری و یا گریز از مرکز است که در آن گاز فشار بالا برای تولید منبسط می ‌شود. گاز تولید شده اغلب به عنوان نیروی محرک کمپرسور استفاده می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو