عصر بازار

معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری:

هلدینگ‌های مالی برای افزایش نظارت بر دارایی‌ها ایجاد شد

عصر اعتبار- معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هلدینگ‌های مختلف برای افزایش کنترل و نظارت بر دارایی‌های صندوق ایجاد شده است، گفت: هلدینگ مالی و سهام پس از آغاز به کار هم اکنون اقدامات مثبتی برای وصول مطالبات انجام داده‌اند.

هلدینگ‌های مالی برای افزایش نظارت بر دارایی‌ها ایجاد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شهشهانی‌پور معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در جریان برگزاری همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال 95 با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری به طور مستقیم و غیرمستقیم در 250 شرکت حضور دارد، گفت: حدود 60 شرکت تحت کنترل و 55 شرکت نیز حق مدیریتی داریم.

    وی افزود: با تشکیل کمیته‌های تخصصی به لحاظ کمی و کیفی سرمایه‌گذاری‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم و با ایجاد هلدینگ‌های تخصصی به دنبال افزایش نظارت و کنترل در شرکت‌ها هستیم.

    معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه هلدینگ‌های صندوق‌های بازنشستگی کشوری در حوزه‌های مالی، حمل و نقل، ساختمان، پتروشیمی، صنعت و معدن در حال فعالیت هستند گفت: هم اکنون سالانه نزدیک به هزار میلیارد تومان حق بیمه توسط زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌شود که با ایجاد هلدینگ مالی به دنبال تاسیس بیمه و فعالیت در حوزه بانکداری هستیم.

    وی گفت: سه نوع رویکرد در حوزه حضور در مجامع، برنامه‌ریزی استراتژیک و کنترل نظام برنامه‌ریزی و شرکت‌های زیرمجموعه انجام شده و از این پس نظارت دقیقی بر روی هلدینگ‌های زیرمجموعه خواهیم داشت و این هلدینگ‌ها نیز در شرکت‌های مرتبط نظارت جدی خواهند داشت.

    شهشهانی‌پور خاطرنشان کرد: کمیته‌ای برای تدوین استراتژی‌های اقتصادی ایجاد شده و علاوه بر آن کمیته ساماندهی شرکت‌های زیان‌ده  کم بازده نیز برای انحلال یا واگذاری و یا تغییر ساختار آنان برای رسیدن به سودآوری ایجاد شده است.

    وی با اشاره به اینکه سعی کردیم از افراد متخصص و توانمند در حوزه‌های اقتصادی و زیرمجموعه‌های صندوق برای مدیریت دارایی‌ها بهره بگیریم تاکید کرد: در جریان فعالیت‌ها، هلدینگ مالی پس از تاسیس با حفظ صندوق مشترک و ایجاد ابزارهای مختلف برای وصول مطالبات و همچنین هدف‌گذاری برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام داده است.

    معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از تعیین تکلیف 2400 میلیارد تومان از مطالبات صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و گفت: این موضوع با رایزنی‌ها و اقدامات جدی فعالان صندوق به ثمر نشسته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو