عصر بازار

غیبت حجاح ایرانی در حج امسال به اقتصاد عربستان لطمه می‌زند

عصر اعتبار- شبکه خبری سی ان ان با اشاره به توقف اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع امسال اعلام کرد این اقدام به اقتصاد عربستان که درگیر مسائل عدیده ای همچون کسری بودجه ۸۷ میلیارد دلاری است آسیب خواهد زد.

غیبت حجاح ایرانی در حج امسال به اقتصاد عربستان لطمه می‌زند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ایران ضمن متهم کردن دولت عربستان به کوتاهی در تضمین امنیت زائران ایرانی، اعلام کرد امسال از شرکت در کنگره عبادی، سیاسی حج خودداری می کند.

    تحریم حج تمتع امسال از سوی ایران به اقتصاد عربستان که درگیر مسائل عدیده ای همچون کاهش شدید قیمت نفت و جنگ های پرهزینه نظیر جنگ سوریه و یمن است، و با  کسری بودجه 87 میلیارد دلاری مواجه است، از نظر اقتصادی آسیب خواهد زد.

    سال گذشته، هزاران نفر در جریان فاجعه منا در عربستان کشته شدند که بر اساس گزارش های رسانه ای، 464 نفر از آنها ایرانی بودند. ایران گفته که رقم واقعی کشته شدگان حادثه منا بسیار بیش از رقمی است که مسئولان عربستانی اعلام کرده اند.

    این اولین باری نیست که تحریم مراسم حج از سوی ایران به میان می آید. اوایل امسال نیز، ایران تمام پروازهای ورودی از عربستان را ممنوع کرد و اعزام زائران ایرانی به حج عمره را متوقف کرد.

    بر اساس این گزارش تحریم مراسم حج از سوی ایران به اقتصاد عربستان لطمه خواهد زد. عربستان سالانه حدود 18 میلیارد دلار از گردشگری مذهبی درآمد کسب می کند و ایرانی ها یکی از بزرگترین گروه های حاضر در مراسم سالانه حج محسوب می شوند. تعداد زائران ایرانی که هر سال برای شرکت در مراسم حج عازم عربستان می شوند، حدود 60 هزار نفر برآورد شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی