عصر بازار

پیشرفت لاک‌پشتی طرح کارت اعتباری خرید کالا

عصر اعتبار- تعداد کارت‌های صادر شده در طرح کارت اعتباری خرید کالا تا پایان سال اردیبهشت ماه امسال به ۶۵ هزار فقره رسیده است.

پیشرفت لاک‌پشتی طرح کارت اعتباری خرید کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در طرح کارت اعتباری خرید کالا مقرر شد که یک میلیون و 500 هزار کارت با اختصاص خط اعتباری 4200 میلیارد تومانی بانک مرکزی به سه بانک ملی، صادرات و رفاه کارگران به صورت مساوی توزیع شود.

    این طرح که خبر اجرای آن از مهر ماه سال گذشته اعلام شده بود، تا 14 اردیبهشت ماه هیچ پیشرفتی نداشت و با اصلاح برخی سازوکارها از نیمه اردیبهشت ماه امسال عملیاتی شد.

    طبق اطلاعات به دست آمده تا پایان اردیبهشت ماه 65 هزار کارت اعتباری خرید توزیع شده است.

    در واقع روزانه 4 هزار و 333 کارت اعتباری با حداکثر اعتبار 6 میلیون تومان برای هر کارت صادر شده است.

    بسته خروج از رکود در 25 مهر ماه رونمایی شد که دولت در قالب آن سه طرح اصلی اعطای تسهیلات خرید خودرو برای 100 هزار خودرو (البته در اجرا به 129 هزار خودرو افزایش یافت)، توزیع کارت اعتباری خرید کالا به یک میلیون و 500 هزار نفر و اعطای تسهیلات برای خرید کالاهای واسطه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

    بعد از آن تمهیدات اعطای تسیهلات خرید خودرو به سرعت انجام شد و در قالب آن به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در مجموع 2700 میلیارد تومان توسط بانک مرکزی تامین اعتبار برای 129 هزار خودرو اختصاص یافت.

    دوره زمانی اجرای بسته خروج از رکود 6 ماه (آبان 94 تا اردیبهشت 95) تعیین شد اما اقدام مشخصی برای اجرای دو طرح دیگر این بسته انجام نشد تا اینکه مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی 14 اردیبهشت ماه امسال از توافق با سه بانک ملی، صادرات و رفاه کارگران برای اجرای طرح کارت اعتباری خرید خبر داد.

    روند اجرای بسته خروج از رکود نشان می‌دهد حتی اهداف کوتاه مدت برای اجرای این بسته محقق نشده و البته نرخ‌های رشد اقتصادی در سال گذشته که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده، این تحلیل را تایید می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو