عصر بازار

سقف افزایش شهریه متغیر تا ۱۵ درصد

عصر اعتبار- سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: میزان شهریه ها بر اساس مصوبات مراجع قانونی بوده و هیچ افزایش شهریه ای تا مهرماه ۹۵ نخواهیم داشت.

سقف افزایش شهریه متغیر تا ۱۵ درصد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، وی تاکید کرد: این افزایش شهریه حتی در ترم تابستان نیز وجود نخواهد داشت، بنابراین افزایش شهریه متغیر دانشجویان موجود دانشگاه از مهرماه 95 طبق روالی که از گذشته در دانشگاه وجود داشته اعمال می شود و هیچ افزایشی در شهریه ثابت دانشجویان موجود دانشگاه نداریم.

    دکتر علوی فاضل ادامه داد: این گفته به این معناست که شهریه ثابت دانشجویان موجود دانشگاه مثل سال گذشته هیچ افزایشی نداشته و تنها شهریه متغیر می تواند حداکثر به میزان 15 درصد افزوده شود.

    وی با تاکید بر این نکته که سقف افزایش شهریه متغیر حداکثر تا 15 درصد است، خاطر نشان کرد: طبق مصوبه هیات های امنای استانی این اختیار به استان ها داده شده که افزایش شهریه در رشته محل های استان از صفر تا 15 درصد اعمال شود. به همین سبب ممکن است با تشخیص استان ها شهریه متغیر دانشجویان فعلی یک رشته محل هیچ گونه افزایشی نداشته و یک رشته محل حداکثر تا 15 درصد شهریه آن افزایش پیدا کند.

    سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم داشتن مجوز افزایش 15 درصدی کل شهریه برای تمامی رشته محل ها ، این افزایش را به خاطر حمایت و کمک به خانواده دانشجویان اعمال نکرد و از سوی دیگر به خاطر اینکه بخشی از درآمدهای دانشگاه از محل فعالیت های سرمایه گذاری و اقتصادی دانش بنیان محقق شد، این توان ایجاد شد که به جای افزایش کل شهریه تنها شهریه متغیر افزایش یاید اگر چه این اقدام موجب کاهش درآمد حدود 200 میلیارد تومانی سالانه دانشگاه از محل شهریه شده است یعنی در دو سال دانشگاه از دریافت حدود 400 میلیارد تومان شهریه قانونی خودداری کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی