عصر بازار

کلاهبرداری ۹۰۰ میلیون یورویی در اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- یک نهاد نظارتی اتحادیه اروپا از کلاهبرداری و تخلف مالی حدود ۹۰۰ میلیون یورویی در این اتحادیه در سال گذشته میلادی پرده برداشت.

کلاهبرداری ۹۰۰ میلیون یورویی در اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پرس تی وی، آژانس ضد تقلب اتحادیه اروپا موسوم به اولاف (OLAF)، روز سه شنبه در گزارش سالانه خود اعلام کرد حدود 888 میلیون یورو از بودجه اتحادیه اروپا در سال 2015 صرف ادعاها و مطالبه های نادرست شده است.

    بر اساس این گزارش، در سال 2014 نیز 901 میلیون یورو از بودجه اتحادیه اروپا بر سر ادعاها و مطالبه های نادرست  به باد رفته که تقریبا دو برابر رقم سال 2013 است.

    گفتنی است مجموع هزینه‌های اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی بالغ بر 141 میلیارد و 280 میلیون یورو بوده است.

    بنا بر این گزارش، یک پروژه زیست محیطی در افریقا، طرح مدرن‌سازی یک کارخانه در بلغارستان و برخی طرح‌های دیگر اتحادیه اروپا در ژاپن و مالزی از جمله طرح‌هایی هستند که بودجه اتحادیه را به باد داده است.

    اولاف افزود برای برخی از این موارد پرونده قضایی تشکیل شده تا به لحاظ حقوقی به آنها رسیدگی شود.

    خبرگزاری فرانسه اعلام کرد انتشار خبرهای تقلب، کلاهبرداری و یا سوء مدیریت در بودجه اتحادیه اروپا خطر نارضایتی اعضای این اتحادیه و درخواست برای خروج آنها را از اتحادیه اروپا افزایش می‌دهد.

    جیووانی کِسلِر، مدیر کل اولاف می‌گوید برای مقابله با این «مشکل عمده» و آگاهی بیشتر شهروندان برای اطمینان از بودجه اتحادیه اروپا، اراده سیاسی لازم است.

    وی با اشاره به محدودیت‌های اتحادیه اروپا در مقابله با تقلب افزود: «آنچه ما در حال کار روی آن هستیم دفتر دادستانی اروپا است؛ نهادی که می‌تواند کلاهبرداری در داخل اتحادیه و کشورهای عضو را بررسی و پیگیری کند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار(http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی