عصر بازار

اونس به کانال ۱۱۰۰ دلار می‌رود؟

مقاومت موقت طلا

عصر اعتبار- اونس در هفته کاری جدید بازارهای جهانی در برابر سقوط به کانال ۱۱۰۰ دلار مقاومت کرده است، اما علاقه‌مندان فلز زرد بیم آن را دارند که جدی شدن افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در آینده نزدیک، طلا را به کانال پایین‌تر منتقل کند. البته این امید نیز وجود دارد که به تعویق افتادن انقباضی‌تر شدن سیاست پولی فدرال رزرو، اونس را موقتا رشد دهد.

مقاومت موقت طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، اونس طلا که هفته گذشته روی قیمت 1213 دلار ایستاده بود، روز دوشنبه به قیمت 1205 دلار رسید، اما روز سه‌شنبه را در محدوده 1210 دلار آغاز کرد. اونس روز سه‌شنبه نیز تحت فشار اخبار سیاست پولی آمریکا و تقویت دلار بود، گرچه با فاصله گرفتن قیمت‌ها از مرز روانی 1200 دلار، خریدها در مقاطعی رشد داشت. قیمتی که تا ساعت 7 عصر روز گذشته برای اونس ثبت شد، 1214 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی آخرین روز ماه مه رقم خورده باشد.

    قیمت نهایی سه‌شنبه از آنجا که قیمت نهایی پنجمین ماه سال 2016 است، برای معامله‌گران مهم خواهد بود، با این همه از آنجا که روز آخر ماه با روز آخر هفته کاری مطابق نشده است، اهمیت قیمت نهایی روز جمعه که پس از انتشار گزارش اشتغالزایی آمریکا و نشست روز پنج‌شنبه بانک مرکزی آمریکا رقم می‌خورد، بیشتر خواهد بود.

    اونس طلا روز دوشنبه تا قیمت 1200 دلار هم سقوط کرد، اما در نهایت چند دلار بالاتر از مرز روانی جدید بازار ایستاد. افت صبح دوشنبه و نزدیک شدن اونس به مرز کانال پایین‌تر ناشی از ادامه قدرت‌نمایی دلار بود. ادامه تقویت دلار با توجه به سخنرانی هفته گذشته رئیس فدرال رزرو عجیب نبود. جنت یلن اخیرا گفت که اگر احیای اقتصاد آمریکا با همین شتاب ادامه داشته باشد، ماه‌های آینده زمان خوبی برای افزایش نرخ بهره وجوه فدرال خواهد بود.

    رشد ارزش دلار از سر امید به انقباض پولی آمریکا، بهای نفت خام را نیز تحت فشار گذاشته تا طلا به‌طور غیرمستقیم از افت کالای رهبر بازار کالاهای پایه نیز متضرر شود. روز دوشنبه بازارها آمریکا به‌دلیل تعطیلات ملی، فعالیت نداشتند، اما اونس در بازارهای فعال به کف قیمتی 5/ 3 ماهه رسید. اونس روز سه‌شنبه را با قیمتی بالاتر از قیمت نهایی روز دوشنبه آغاز کرد، اما دوباره تحت فشار تقویت دلار قرار گرفت. با این همه تا لحظه نوشته شدن این گزارش، مانند روز دوشنبه به مرز کانال پایین‌تر منتقل نشد.

    جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد که بازارهای جهانی به‌نظر به‌خوبی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا آماده شده اند و این سخنان بازار روز سه‌شنبه را تحت تاثیر قرار داد. افت قیمت نفت نیز در این روز به ضرر طلا عمل کرد. دیگر عاملی که روز سه‌شنبه و در کل ماه مه به ضرر طلا عمل کرد، رشد بورس‌ها بود. بورس‌های جهانی در ماه مه رشد شاخص‌ها را تجربه کردند تا علاوه‌بر تقویت دلار، طلا از این ناحیه نیز تحت فشار باشد. با این همه اونس روز سه‌شنبه از آمار بد اشتغالزایی آلمان نفع برد.

    صبح سه‌شنبه، تازه‌ترین تحلیل فنی «اف ایکس استریت» و «فیبوناچی» نشان می‌داد که قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت بین 1175 تا 1242 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود. به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه اینترنتی، تحلیل تکنیکال فیبوناچی و تحلیلگران اف ایکس استریت نشان می‌داد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت ابتدای 1205 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1200 دلار و در نهایت تا 1175 دلار کاهش خواهد یافت. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در کوتاه‌مدت 1215 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1242 دلار افزایش خواهد یافت.

    برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با بیشتر شدن گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه‌های آینده، روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت و قیمت این فلز زرد به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید.تحلیلگران اقتصادی معتقدند که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی در حالت تدافعی قرار دارد و گمانه‌زنی‌ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا فشار زیادی را بر قیمت این فلز گرانبها وارد می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو