عصر بازار

حجم قاچاق کالا ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافت

عصر اعتبار- سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: حجم قاچاق کالا با ۱۰ میلیارد دلار کاهش از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۲ به حدود ۱۵ میلیارد دلار در سال ۹۴ رسید.

حجم قاچاق کالا ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، قاسم خورشیدی در گفتگوی بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه دغدغه مسئولان در مبارزه با قاچاق، جدی است، گفت: حجم قاچاق کالا با 10 میلیارد دلار کاهش از 25 میلیارد دلار در سال 92 به حدود 15 میلیارد دلار در سال 94 رسید.

    وی با اشاره به اینکه در دوره 8 ساله، قاچاق از حدود 8 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار در سال 92 افزایش یافت اما این همه دغدغه قاچاق نداشتیم و رسانه ها به آن نمی پرداختند، افزود: جدی ترین و اصلی ترین دستاورد ما این بود که توانستیم در دوره دولت یازدهم وضعیت قاچاق را شفاف و روشن بررسی کنیم و اکنون موضوع قاچاق پرونده مفتوح بر روی میز همه مسئولان کشور است.

    سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: بر اساس برنامه 5 ساله که از سال 93 آغاز شد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال ساماندهی است و انتظار داریم تا سال 98 حجم آن را بسیار کم کنیم.

    وی با اشاره به اینکه تلاش های گمرک با وجود مشکلات فراوان، قابل ملاحظه است گفت: قاچاق، واقعیتی انکارناپذیر است اما توانایی های گمرک را هم باید در نظر گرفت.

    سخنگوی ستاد قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کشفیات گمرک جمهوری اسلامی ایران از 37 میلیارد تومان در سال 1393 به 472 میلیارد تومان در سال 94 افزایش یافت، افزود: این نشان دهنده عزم جدی گمرک در مبارزه با قاچاق کالا است.

    خورشیدی با اشاره به اینکه برنامه های مشخص را پیش بینی کرده ایم گفت: در نتیجه این برنامه ها، سامانه های گمرک به روز خواهد شد و امکانات نظارتی گمرک افزایش خواهد یافت. مجموعه اقدامات گسترده ای در حال انجام و روند رو به جلو امید بخش است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو