عصر بازار

اجرای بیمه فراگیر، موجب تضییع حقوق بیمه شدگان نمی‌شود

اجرای "بیمه‌ اجتماعی فراگیر" همچنان در انتظار آماده شدن مقدمات

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با تاکید بر اینکه باید بسترهای قانونی و منابع مالی بیمه اجتماعی فراگیر در مجلس شورای اسلامی دیده شود گفت: سازوکار اجرای بیمه فراگیر متفاوت است و به گونه‌ای نخواهد بود که حق بیمه شدگان فعلی ما تضییع شود.

اجرای "بیمه‌ اجتماعی فراگیر" همچنان در انتظار آماده شدن مقدمات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا،محمدرضا رستمی با اشاره به دستور وزیر رفاه مبنی بر مکلف شدن صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر به اجرای طرح بیمه اجتماعی فراگیر اظهار کرد: این دستور از سوی وزیر رفاه صادر شده اما هنوز زیرساخت‌های لازم مهیا نیست.

    وی افزود: طبیعتا ابتدا باید موضوع زیرساخت‌ها، بسترهای قانونی و منابع مالی آن در مجلس شورای اسلامی دیده شود، بیمه فراگیر نیز همانند طرح تحول سلامت است و بدون آماده شدن مقدمات قابل اجرا نیست.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درباره علت این تصمیم از سوی وزیر رفاه گفت: ساختار فعلی صندوق روستائیان و چارچوب‌های سخت افزاری و نرم افزاری آن به گونه‌ای است که می‌توانیم بیمه فراگیر را در اینجا اجرا کنیم.

    رستمی افزود: اکنون نیز مسئولیت بیمه اختیاری روستائیان، کشاورزان و عشایر را برعهده داریم و اگر آن را به جامعه شهری نیز تسری دهیم می‌توان گفت بیمه فراگیر را اجرا کرده‌ایم.

    وی با بیان اینکه بیمه فراگیر به لحاظ محاسبات مالی، ساختاری، ترکیب جمعیتی و ذینفعان آن تداخلی با بیمه شدگان فعلی ما نخواهد داشت گفت: بیمه شدگان ما از این جهت نگران نباشند، زیرا سازوکار اجرای این طرح متفاوت است و به گونه‌ای نیست که حق روستائیان و عشایر تضییع شود.

    به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفته بود: اولین قدم برای اجرایی شدن طرح بیمه فراگیر، اصلاح نظام بیمه ای است. بیمه فراگیر، اقدامی بزرگ و قابل توجه برای دولت و هموطنان است که از طریق آن، بیش از 10 میلیون ایرانی که دفترچه بیمه ندارند، می توانند از خدمات بیمه‌ای بهره مند شوند.

    ربیعی ادامه داده بود: وظیفه این صندوق ایجاد یک حساب بیمه انفرادی برای مردم نیست، بلکه باید زندگی اجتماعی آن ها را مدنظر قرار دهد. مجموعه صندوق بیمه اجتماعی نباید صرفاً کار کارپردازی را در دستور کار خود قرار دهد بلکه تغییر در نوع زندگی روستاییان، کشاورزان و عشایر به عنوان اقشار زحمت کش جامعه و ایجاد شرایطی برای زندگی با آرامش آنها، از مهمترین وظایف این صندوق است. صندوق بیمه اجتماعی باید با تغییر در ساختار خود در حوزه روش‌های کار و استانداردهای کاری، شرایط را برای اجرای این طرح فراهم کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو