عصر بازار

صادرات ۱۵میلیون دلاری زعفران در فروردین

عصر اعتبار- نایب رئیس شورای ملی زعفران اعلام کرد: در فروردین امسال بیش از ۱۰ تن طلای سرخ از کشور صادر شده است که رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

صادرات ۱۵میلیون دلاری زعفران در فروردین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، با بیان اینکه هنوز میزان صادرات زعفران در اردیبهشت ماه اعلام نشده است، اظهارداشت: در فروردین ماه سال‌جاری 10 تن و 344 کیلوگرم زعفران از کشور صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل دقیقا 10 درصد رشد دارد.

    وی، رزش این صادرات را حدود 15 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: خوشبختانه شرایط بازار داخل نیز بهبود یافته است.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه در حدود 40 روز گذشته نوسانات قیمت طلای سرخ متوقف شده است، افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار متعادل شده و حتی می‌توانیم بگوییم عرضه کمی بیشتر از تقاضا است.

    میری با اشاره به اینکه ثبات قیمت‌ها باعث افزایش صادرات خواهد شد، اضافه کرد: اگر قیمت‌ها ثابت نباشد صادرکنندگان ریسک نمی‌کنند که این محصول را بخرند و صادر کنند چون احتمال ضرر و زیان آنها بالا می‌رود.

    وی، قیمت طلای سرخ را نیز حداقل 5 میلیون و 350 هزار و حداکثر 6 میلیون و 700 هزارتومان عنوان کرد و ادامه داد: به اعتقاد بنده، قیمت این محصول تا قبل از شروع فصل برداشت کاهش خواهد یافت و ممکن است این اتفاق در مرداد یا شهریورماه رخ دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی