عصر بازار

شرط شهرداری تهران برای راه‌اندازی کارگاه ساخت زیورآلات

عصر اعتبار- مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با اشاره به فعالیت دو مرکز ساخت طلا و جواهر برای زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان، گفت: تعداد مراکز آموزشی کافی است ولی در صورت وجود تقاضا برای ساخت زیورآلات، کارگاهی را راه‌اندازی می‌کنیم البته زنان سرپرست خانوار می‌توانند حتی در خانه نیز کار کنند.

شرط شهرداری تهران برای راه‌اندازی کارگاه ساخت زیورآلات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از اتحادیه ی طلا،جواهر و سکه تهران ،فهیمه فیروزفر افزود: سعی می‌کنیم مراکز ساخت طلا و جواهر زنان سرپرست خانور به هسته‌ای برای شبکه سازی در این حوزه تبدیل شود. علاوه بر دختران، پسران زنان سرپرست خانوار می‌توانند در این مراکز آموزش ببینند چراکه برخی از کارها مانند ریخته‌گری قابل آموزش به پسران نیز هست.
    وی در ادامه گفت:‌ یک مرکز مهارت‌آموزی کوثر در منطقه 3 داریم که در زمینه نقره و مهره کارمی کند. این مرکز موفق به اخذ یک برند تجاری شده است و می‌تواند به قوی‌تر شدن شبکه زیورآلات کمک کند.
    مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با بیان اینکه فعالان حوزه زیورآلات به دانش‌آموختگان مراکز طلا و جواهر زنان سرپرست خانوار نیاز دارند اظهارکرد: در این مرکز یک بسته آموزشی کامل وجود دارد که از طراحی رایانه‌ای گرفته تا ریخته‌گری و ظریف کاری را شامل می‌شود. این آموزش‌ها کمتر از 4 میلیون تومان به هنرجویان در بخش خصوصی ارایه نمی شود اما ما از کسانی که از دوره‌ها به طور آزاد استفاده می کنند حدود دو میلیون تومان و از فرزندان زنان سرپرست خانوار رقم اندکی دریافت می‌کنیم.
    وی در زمینه پیش‌بینی کارهای انجام شده برای بازار کار دوره‌دیدگان مرکز ساخت طلا و جواهر اظهارکرد: اکنون چند مرکز برای جذب آموزش دیدگان ابراز آمادگی کرده‌اند چون برای جواهرسازان توجیه مالی ندارد که ساخت زیورآلات را آموزش دهند. تلاش کرده‌ایم این هنرجویان در همه زمینه‌ها آموزش ببینند ولی در یک زمینه خاص مهارت بیشتری به دست بیاورند.
    مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در زمینه نقش زنان در زمینه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی گفت: از سالی که مقام معظم رهبری بر تولید ملی تاکید کردند، نمایشگاه زنان و تولید ملی را راه‌اندازی کردیم. وقتی که زنان در تولید ملی سهم داشته باشند، در مدیریت اقتصادی خانواده بهترعمل می کنند. در صورت استفاده از توانایی‌های زنان در تولید بهترمی‌توانیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم البته به این معنا نیست که همه زنان باید برای تولید از خانه خارج شوند.
    فیروزفر در پایان با بیان اینکه مشارکت زنان در تولید ملی به معنای خروج زنان برای تولید از خانه نیست اظهارکرد: ما در شهرهای کوچک به زنان پیشنهاد می کنیم وسایلی را در خانه تولید کنند و تنها برای تبادل تجربه، دریافت مواد خام و تحویل جنس تولید شده از خانه خارج شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی