عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران:

۸۰۰ میلیون دلار ضمانت نامه بخش انرژی در یک دهه اخیر صادر شد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: این صندوق در بخش انرژی افزون بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعتبار خریدار، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار فروشنده و ۸۰۰ میلیون دلار ضمانت نامه در ۱۰ سال گذشته ارائه کرده است.

۸۰۰ میلیون دلار ضمانت نامه بخش انرژی در یک دهه اخیر صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «کمال سیدعلی» افزود: پس از لغو تحریم ها و حضور نمایندگان بسیاری از شرکت های بزرگ به کشورمان، اهمیت صندوق ضمانت صادرات در جهان بیش از پیش مشخص شد.
    به گفته این مقام مسئول، صادرات دو جنبه اصلی تامین مالی و پوشش بیمه ای دارد و همین دو مساله است که صادرات را بویژه در خدمات فنی و مهندسی توسعه می دهد.
    سیدعلی با بیان اینکه صندوق های ضمانت صادرات بدون حضور بانک ها قادر به فعالیت نیستند، گفت: هر چند نظام بانکی کشور به انجام واردات مبادرت می کند، اما در مورد صادرات چنین رویه ای حاکم نیست.
    وی با اشاره به صادرات افزون بر سه میلیارد دلاری در سال 1380، ادامه داد: اینک صادرات کشور به 42 میلیارد دلار رسیده و حتی یک میلیارد دلار نسبت به واردات فزونی داشته است.
    مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: امروز ارز حاصل از صادرات توانسته نرخ ارز را ثابت و متعادل نگه دارد که ناشی از تلاش و زحمت صادرکنندگان است؛ هرچند وضعیت نرخ ارز برای دو سه سال آینده نباید اینگونه باشد و لازم است تا افزایش داشته باشد.
    رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات گفت: تاکنون از طرف صندوق توسعه صادرات یک میلیارد دلار برای اعتبار خریدار و 20 هزار میلیارد ریال برای اعتبار فروشنده برقرار شده است.
    وی با تاکید بر این که باید مباحث فاینانس (تامین مالی) پروژه ها به صورت جدی دنبال شود، اظهار داشت: یک دهه پیش 200 میلیون دلار به صندوق ضمانت صادرات اختصاص یافت و این اعتبار فقط برای شرکت در ضمانت نامه های داخلی بود که در مناقصه های بین المللی برنده می شدند.
    سیدعلی ادامه داد: ضمانت نامه ها در صندوق ضمانت صادرات با نیم درصد کارمزد بدون وثیقه تنظیم شده است و شرکت ها با همین شرایط در مناقصه های بین المللی شرکت کردند؛ هرچند در برخی پروژه ها وقفه هایی رخ داد، اما هنوز هم این ضمانت نامه ها به شرکت ها کمک می کند.
    وی با اشاره به ارائه افزون بر یک میلیارد و 800 میلیون دلار اعتبار خریدار در بخش انرژی گفت: در این بخش نزدیک به 100 میلیون دلار اعتبار فروشنده و 800 میلیون دلار ضمانت نامه ارائه شده است.
    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به درخواست صادرکنندگان برای افزایش سرمایه این صندوق، یادآور شد: امروز معضل این صندوق فقط افزایش سرمایه نیست، اما پیش بینی می شود امسال میزان سرمایه آن از یک میلیارد و 100 میلیون دلار به سه میلیارد دلار افزایش یابد و حتی قابلیت افزایش را تا پنج میلیارد دلار دارد.
    سیدعلی یکی دیگر از اقدام های انجام شده را کاهش کارمزد بیمه نامه ها عنوان کرد و گفت: در واقع کاهش کارمزد بیمه نامه ها در خارج از کشور کار بزرگی بود و تا 80 درصد این کارمزد تقلیل یافته است.
    وی افزود: پیش بینی ما این است در پایان سه ماه نخست امسال، 12 تا 13 برابر مدت مشابه سال گذشته صدور بیمه نامه داشته باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو