عصر بازار

کاهش ۷۷ دلاری قیمت طلا در ماه میلادی گذشته

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا در ماه می ۷۷ دلار کاهش یافت که بیشترین کاهش در طی ۶ ماه گذشته محسوب می شود.

کاهش ۷۷ دلاری قیمت طلا در ماه میلادی گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و افت شاخص ها در بازارهای آسیایی موجب شد تا قیمت طلا امروز ثابت باقی بماند. قیمت فلز زرد دیروز پس از 10 جلسه کاهش افزایش پیدا کرده بود.

    در حالی که کاهش قیمت نفت اشتهای سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای پرریسک را کم کرده، ارزش شاخص ها در بازارهای آسیایی کاهش یافت. این در حالی است که روند افزایشی ارزش دلار در برابر یورو و ین، پس از آمارهای ضد و نقیض از اقتصاد آمریکا متوقف شده است.

    هزینه های مصرفی در آمریکا در ماه آوریل بیشترین افزایش را در بیش از 6 ماه گذشته شاهد بود که ناشی از افزایش خرید خودرو توسط خانوارهای آمریکایی بود، هرچند که دیگر آمارها نشان داد اعتماد مصرف کننده در ماه می کاهش یافته است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به 1215 دلار و 80 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز سه شنبه 0.8 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش قیمت یک روزه از 13 می تاکنون بود.

    قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 15 درصد افزایش یافته، اما پس از انتشار صورت مذاکرات نشست ماه آوریل فدرال رزرو آمریکا که حکایت از افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره داشت، فلز زرد تحت فشار قرار گرفته است.

    قیمت طلا در ماه می حدود 6 درصد برابر با 77 دلار کاهش یافت که بیشترین کاهش در طی 6 ماه گذشته محسوب می شود.

    قیمت طلا امروز در رقم 1218 دلار و 50 سنت تقریبا ثابت بود.

    افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و تقاضا برای فلز زرد را کاهش می دهد.

    دومینیک اشنایدر، از موسسه یو بی اس ولث منجمنت در هنگ کنگ گفت: «ما انتظار داریم شاهد اصلاح قیمت بیشتری در بازار طلا باشیم.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی