عصر بازار

معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ کرد:

تکلیف بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات نوسازی دویست هزار واحد مسکونی ‌روستایی

عصر اعتبار- با تصمیم هیئت وزیران، بانک مرکزی مکلف شد نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی دویست هزار واحد مسکونی ‌روستایی با سفته زنجیره‌ای در سال ۱۳۹۵ اقدام کند.

تکلیف بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات نوسازی دویست هزار واحد مسکونی ‌روستایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

    1- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی دویست هزار واحد مسکونی ‌روستایی با سفته زنجیره‌ای در سال 1395 اقدام کند.

    2- سقف فردی تسهیلات برای یکصد و بیست هزار واحد، مبلغ یکصد و هشتاد میلیون (000ر000ر180) ریال و برای هشتاد هزار واحد در روستاهای مرزی و جزایر، متقاضیان تخریب و نوسازی (درجاسازی) با رعایت مبحث (19) مقررات ملی ساختمان مبلغ دویست میلیون (000ر000ر200) ریال است.

    3- سود سهم متقاضی برای این تسهیلات پنج درصد(5%) است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه های یادشده را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از محل منابع مصوب مربوط در بودجه به شبکه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالبات نیست.

    4- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سهمیه استانی تسهیلات را تعیین نموده و براساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توزیع سهمیه بانک های عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) اقدام کند.

    اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو