عصر بازار

طیب نیا:

دولت تصمیم جدی برای استفاده از فرصت پسا برجام دارد

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصمیم جدی دولت این است که از فرصت جدیدی که بعد از پسا فرجام فراهم شده است استفاده کند، البته نه در جهت افزایش واردات بلکه در جهت سرمایه گذاری بیشتر و تولید بیشتر.

دولت تصمیم جدی برای استفاده از فرصت پسا برجام دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی طیب نیا روز چهارشنبه در بدو ورود به محل اقامت خود در وین دراین زمینه افزود: ما توافقات خوبی با کشورهای مختلف در این خصوص به ویژه تامین مالی طرح و پروژه های مختلف ایران داشتیم که در برخی از این موارد از مرحله موافقتنامه اولیه عبور کرده و به مرحله شرایط و ضوابط تامین اعتبار رسیده ایم.
    وی گفت: برخی از طرح ها و پروژه ها هم برای تامین مالی به بانک های مربوطه در کشورهای طرف قرارداد ما معرفی شده است و داریم به مرحله امضای قرارداد تجاری با این کشورها نزدیک می شویم.
    وزیر اموراقتصادی و دارایی اظهارداشت: فرایند تامین مالی به طور طبیعی زمان بر است و همچنی مراحل و مذاکراتی را باید بگذراند و شرایط تامین مالی مشخص شود. همینطور توجیه فنی ، مالی و اقتصادی پروژه ها باید بررسی شود. خوشبختانه این مراحل به سرعت طی می شود و به مرحله تامین مالی نهایی نزدیک می شویم.
    طیب نیا در خصوص ارزش این پروژه ها گفت: ما با کشورهای مختلف موافقت نامه هایی را امضاء کرده ایم که ارزش مجموع آنها بین 30 تا 40 میلیارد دلار ارزیابی می شود.
    وی درپاسخ به این سوال که تاکنون با چه کشورهایی در زمینه بانکی مذاکرات داشته ایم، گفت: تاکنون با ژاپن، چین، کره جنوبی، ایتالیا، اتریش، آلمان و کشورهای متعدد مذاکرات متعددی داشتیم و این گفتگوها در حال پیشرفت هستند و در مجموعه شرایط قراردادهای ما با آنها مشخص شده است و پروژه هایی درحوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی را نیز به آنها معرفی کرده ایم و در حال نهایی کردن آنها هستیم.
    وزیرامور اقتصادی و دارایی در خصوص تامین مالی خرید هواپیماهای ایرباس نیز گفت: این پروژه یک چارچوب مشخص و جداگانه ای دارد که آن را وزارت راه و شهرسازی دنبال می کند.
    طیب نیا درخصوص دیدار با وزیران اقتصادی و مالی اتریش هم گفت: ما مسائل دوجانبه را با وزرای اتریش دنبال خواهیم کرد و عمده مساله ما نیز تامین مالی طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری در اقتصاد ایران است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نشست خود در سالگرد تاسیس صندوق اوپک گفت : فردا (پنجشنبه) چهلمین سالگرد تاسیس اوپک برگزار می شود که من در نشست وزرا شرکت و سخنرانی خواهم کرد.
    به گفته وی دراین نشست دیدگاه های ایران درباره مسائل اقتصاد جهانی، مسائل مربوط به صندوق اوپک بیان خواهد شد.
    طیب نیا ادامه داد: همینطور با وزیر اقتصاد و وزیر مالی اتریش مذاکراتی خواهیم داشت و با مدیر عامل بانک صادرات و واردات اتریش در خصوص مسائل مربوط به تامین مالی طرح ها وپروژه های سرمایه گذاری ایران، گفتگو خواهم کرد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی روز چهارشنبه برای شرکت در نشست یکصد و شصت و نهم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و همچنین حضور در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس صندوق این سازمان وارد وین پایتخت اتریش شد.
    طیب نیا در این سفر دو روزه دیدارهای جداگانه ای با شماری از وزیران اقتصادی عضو اوپک خواهد داشت.
    نشست شورای وزیران اوپک به طور سالیانه برای ارایه گزارش صندوق، بررسی کمک های توسعه ای سازمان اوپک به کشورهای در حال توسعه و مطالعه صورت مالی صندوق برگزار می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو