عصر بازار

بانک سرمایه گذاری اروپا ۲.۵ میلیارد یورو اعتبار به ترکیه تخصیص داد

عصر اعتبار- نماینده بانک سرمایه گذاری اروپا در آنکارا اعلام کرد، این بانک در سال جاری میلادی در مجموع ۲.۵ میلیارد یورو اعتبار در اختیار ترکیه قرار می دهد.

بانک سرمایه گذاری اروپا ۲.۵ میلیارد یورو اعتبار به ترکیه تخصیص داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «ماسیمو د افیما» نماینده بانک سرمایه گذاری اروپا در آنکارا در گفت و گو با خبرنگاران اقتصادی یادآور شد، این بانک در سال 2015 میلادی نیز در مجموع 2.3 میلیارد یورو اعتبار در اختیار ترکیه قرار داده بود.
    او گفت: نزدیک به 40 درصد این اعتبار در اختیار موسسات صنعتی کوچک و متوسط ترکی، 25 درصد در تامین مالی طرح های زیرساختی، زیست محیطی و انرژی دولت، بخشی در تامین مالی طرح های مدیریت های محلی (شهرداری ها) و بخش دیگر نیز به شرکتها و موسسات بخش خصوصی ترکیه اعطا خواهد شد.
    نماینده بانک سرمایه گذاری اروپا گفت: این بانک مایل است طرحهایی که در قالب طرح‌های عمرانی شراکت عمومی- خصوصی (PPP) اجرا می شود، تامین مالی کند و در این راستا در حال بررسی طرح ساخت بیمارستان شهری در غازی آنتپ می باشد.
    او گفت: این بانک همچنین تامین مالی طرح ساخت بیمارستان های شهری در بورس و مانیسا در غرب ترکیه را نیز بررسی می کند.
    به گفته نماینده بانک سرمایه گذاری اروپا موضوع تامین مالی یک میلیارد یورویی طرح احداث خط لوله گاز ترانس آناتولی موسوم به (TANAP) و نیروگاه بادی 106 مگاواتی در ترکیه را از سایر برنامه های این بانک در سال جاری در ترکیه اعلام کرد.
    خط لوله ترانس آناتولی، گاز فاز دوم منطقه شاه دنیز جمهوری آذربایجان را از طریق ترکیه به اروپا منتقل خواهد کرد.
    بانک سرمایه گذاری اروپا در سال گذشته در مجموع 70 میلیارد یورو، طرح های مختلف در کشورهای اروپایی را تامین مالی است .
    در این میان بانک سرمایه گذاری اروپا بخش مهمی از اعتبارات تخصیص یافته به کشورهای در حال عضویت با این اتحادیه را در سال گذشته در اختیار ترکیه قرار داده است. به عبارت رقمی، از مجموع 2.7 میلیارد یورو اعتبار تخصیص یافته برای کشورهای در فرایند عضویت در اتحادیه 2.3 میلیارد یورو به ترکیه اعطا شده است.
    بانک سرمایه گذاری اروپا در 10 سال اخیر بیش از 23 میلیارد یورو ترکیه را تامین مالی کرده است.
    ترکیه از سال 2005 میلادی در فرایند عضویت با اتحادیه اروپاست ولی تاکنون پیشرفت قابل توجهی در این فرایند نیست و این کشور هنوز با بی مهری جدی از اروپا روبروست.
     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو