عصر بازار

گران‌ترین شهرهای دنیا معرفی شدند

عصر اعتبار- ساکنین گران‌ترین شهرهای دنیا برای نیازهای اولیه زندگی خود مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگینی هستند، در برخی موارد حتی دو، سه یا ده برابر بیشتر از متوسط هزینه زندگی در آمریکا، از ۱۵ دلار برای یک همبرگر تا قیمت‌های نجومی املاک. در این مقاله ۱۰ شهر را که طبق گزارش هزینه‌ی زندگی در واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) عنوان گران‌ترین شهرهای دنیا را دارند برای‌ شما بررسی خواهیم کرد. در اغلب آنها مقایسه‌ای هم میان آن شهر و نیویورک که خود یک شهر گران در آمریکا محسوب می شود، صورت گرفته است.

گران‌ترین شهرهای دنیا معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، طبق واحد اطلاعات اکونومیست 10 شهر گران دنیا به شرح ذیل معرفی شدند:

    سنگاپور: شهری که با توجه به هزینه‌های بالای حمل و نقل و لباس در صدر گران‌ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است. یک شلوار جین در یک مغازه در خیابان Orchard که محبوب‌ترین خیابان برای خرید در سنگاپور است، ممکن است بیش از 50 درصد گرانتر از یک شلوار جین در شهر نیویورک باشد. در واقع همین امر سنگاپور را به گران‌ترین مکان برای خرید لباس تبدیل کرده است. همچنین سیستم مالکیت خودرو در سنگاپور حمل و نقل را در این شهر تقریبا سه برابر بیشتر از نیویورک می‌کند. مالکان خودرو علاوه بر مبالغی که باید برای ثبت ماشین پرداخت کنند محبور هستند برای تعداد محدود مجوز رانندگی هم درخواست دهند. در کل ارزش خودرو در سنگاپور، دو برابر قیمت آن در بازار است.


    پاریس: در این فهرست پایتخت فرانسه، پاریس، در مکان دوم قرار دارد. شاید سیگار در این شهر ارزان باشد، اما میل مردم پاریس برای داشتن غذا و لباس با کیفیت باعث شده است که قیمت آنها در این شهر بسیار گران باشد. به عنوان مثال، نانوایی‌ها یک قرص نان را با قیمتی حدود 8.83 دلار می‌فروشند در حالی که در آمریکا شما برای هر قرص نان 4.90 دلار می‌پردازید.


    اوسلو: پایتخت نروژ در مکان سوم فهرست گران‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد، اما زمانی که صحبت از هزینه‌های حمل و نقل عمومی به میان می‌آید اوسلو از تمامی رقیبان بالاتر است. قیمت متوسط یک بلیط مترو 5.12 دلار است که بیش از دو برابر قیمت آن در نیویورک است.


    زوریخ: زوریخ به لطف دستمزدهای بالای افراد در آن، در این فهرست در مکان پنجم قرارگرفته است. نزدیک به یک چهارم ساکنین این شهر در بانک یا سیستم سرمایه گذاری فعالیت می کنند. اما آیا به واقع این دلیل قیمت 15 دلاری یک همبرگر است؟ به علاوه به نظر می‌رسد که زوریخ دارای بالاترین هزینه برای تفریح و سرگرمی است.


    سیدنی: هزینه‌های زندگی در استرالیا در حال افزایش است و این همان دلیلی است که سیدنی را در مکان ششم این لیست قرار داده است. به‌طور نسبی خانه‌های  خالی کمی در شهر وجود دارد که سبب شده است  مردم برای اجاره‌ی یک آپارتمان لوکس و دو خوابه ماهیانه مجبور به پرداخت بیش از 2500 دلار شوند.

     

    ملبورن: شهر ملبورن که در تعقیب سیدنی در این فهرست قرار گرفته است به عنوان قابل سکونت‌ترین شهر در دنیا شناخته شده است، اما زندگی در این شهر ایده آل هزینه‌هایی را هم به دنبال دارد. به عنوان مثال یک پاکت سیگار در ملبورن حدود 19 دلار قیمت دارد در حالی که در آمریکا نرخ یک پاکت سیگار 5.50 دلار است.

     

    ژنو: دومین شهر از سوییس که در این فهرست جای گرفته است ژنو نام دارد. قیمت یک فنجان قهوه در آن 6.52 دلار است . شاید جالب باشد که بدانید ژنو گران‌ترین شهر از لحاظ داشتن یک ساندویچ در یک کافه است. متوسط قیمت این ساندویچ 32.60 دلار است.

     

    کپنهاک: کپنهاگ آخرین شهر اروپایی این فهرست است. یک فنجان قهوه در آن حدود 6 دلار قیمت دارد. این گزارش عنوان می‌کند شهرهای اروپایی که از یورو استفاده نمی‌کنند مانند کپنهاگ، زوریخ، ژنو و اوسلو از همسایگان اروپایی خود که از یورو استفاده می‌کنند گران‌تر هستند.

    هنگ کنگ: جزیره‌ هنگ گنگ به دلیل هزینه‌های بالای اجاره در این فهرست قرار گرفته است. اگر هر فوت مربع (0.09 مترمربع) را در نیویورک با قیمتی در حدود 1393 دلار می‌توانید داشته باشید در هنگ گنگ برای داشتن هر فوت مربع باید چیزی حدود 11 هزار دلار بپردازید.

    سئول: آخرین شهر این فهرست ده تایی پایتخت کره جنوبی یعنی شهر سئول است. تا 5 سال پیش سئول در لیست 50 کشور گران دنیا قرار داشت اما دلیل این‌که اکنون در بین ده کشور گران قرار گرفته است قیمت‌های بالای خوار و بار در این شهر است. خوار و بار در سئول تقریبا 50 درصد گران‌تر از خوار و بار در نیویورک است. قیمت متوسط یک قرص نان 13.91 دلار است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو