عصر بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور مطرح کرد

خروج بازار مسکن از رکود پس از تجربه دوره "پیش رونق"

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان این که بازار مسکن برای خروج از رکود باید دوره پیش رونق را در نیمه نخست امسال تجربه کند گفت: تصور من این است که در شش ماه نخست شاهد تورم در حوزه مسکن و قیمت ها نخواهیم بود.

خروج بازار مسکن از رکود پس از تجربه دوره "پیش رونق"
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو پروسه تغییر قیمت ها در بازار مسکن را پروسه ای زمان بر دانست و عنوان داشت: باید در شش ماه نخست سال 95، فرصت پیش رونق را تجربه کنیم که به فاز نخست خروج از رکود می انجامد. تصور من این است که در شش ماه نخست شاهد تورم در حوزه مسکن و قیمت ها نخواهیم بود.

    وی افزود: در شش ماه دوم نیز با توجه به وضعیت بازار مسکن که بازاری مقاوم است و برخلاف دیگر بازارها که به شدت اثرپذیر هستند، ورود و هجوم نقدینگی کوتاه مدت نیست اتفاقی رخ نخواهد داد. در واقع در شش ماه دوم نیز تورمی که بتواند مردم ما را دچار نگرانی کند تا قدرت خرید کاهش پیدا کند، رخ نخواهد داد.

    عضو کانون سراسری انجمن انبوه سازان نیز با انتقاد از طرح فروش اقساطی مسکن این طرح را با ضرب المثل با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود، مقایسه کرد و ادامه داد: وظایفی که مدیران اقتصادی دولت در رابطه با مسکن باید انجام دهند در کل دنیا اصل ساده ای است؛ مسکن به عنوان سد شکن اقتصاد و تورم از مشوق هایی برخوردار می شود ولی در کشورمان این موضوع انجام نمی شود. اگر به تمام مصوبات در این حوزه نگاه کنیم، مشاهده می کنیم وضعیت مان بلاتکلیف است، زیرا افراد نمی دانند خانه بخرند یا نخرند و سرمایه گذاری کنند یا سرمایه گذاری نکنند.

    سلطانی تصریح کرد: کاری که آقای آخوندی باید انجام می داد و انجام نداد، این بود که باید صنعت اجاره داری را در ارتباط با بخش خصوصی انجام دهد، موضوعی که در دنیا به عنوان یک صنعت درآمدزا مطرح است. اگر بتوانیم اجاره را تعدیل کنیم و بالا نبریم، تاثیر زیادی بر خرید و فروش مسکن خواهد گذاشت.

    وی به قانون اجاره داری در طرح ساماندهی مسکن اشاره داشت و عنوان کرد: دولت زمین را نمی فروشد و سازنده زمین را می سازد و بعد پولش را می دهد. سازنده نیز موظف است پنج سال به اقشار نیازمند اجاره دهد. این اولین کاری است که باید انجام شود و مشخص نیست چرا انجام نمی شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو