عصر بازار

اتحادیه اورآسیا و استان البرز در مسکو تفاهم نامه همکاری امضا کردند

عصر اعتبار- در سفر هیات استانی البرز به سرپرستی استاندار این استان به روسیه تفاهم نامه همکاری با شعبه کنگره صنعتی اتحادیه اقتصادی اورآسیا در بخش های مختلف از جمله انتقال تکنولوژی امضا شد.

اتحادیه اورآسیا و استان البرز در مسکو تفاهم نامه همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز امروز (پنجشنبه) در باره دستاوردهای مذاکرات در مسکو به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به فرصت های گسترده همکاری با اتحادیه اقتصادی اورآسیا، در نشست هیات های دو طرف، برنامه مدونی را پیشنهاد کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.
    وی اظهار کرد: زمینه این همکاری ها در بخش های گوناگون از جمله صنعتی، صادرات و واردات، اجرای طرح های مشترک و همکاری کار گروه های تخصصی و کارشناسی برای شناخت فرصت های متقابل اقتصادی و صنعتی تدوین و ارائه شد.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز همچنین انتقال تکنولوژی، همکاری های آموزشی و حضور متقابل در نمایشگاه ها را از جمله بندهای سند تفاهمنامه امضا شده در مسکو اعلام کرد.
    وی افزود: همچنین در مذاکرات انجام شده با نمایندگان این سازمان، توانمندی های صنعتی، اقتصادی، تولیدی و صادراتی استان البرز معرفی شد و شعبه اورآسیا در مسکو برای اعزام یک هیات با هدف بازدید از واحدهای تولیدی استان و بررسی زمینه های همکاری اعلام آمادگی کرد که برای پس از ماه مبارک رمضان انجام خواهد گرفت.
    اتحادیه اقتصادی اوراسیا با جمعیتی بیش از 180 میلیون نفر دربرگیرنده پنج کشور روسیه،بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان است که بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارند و تولید ناخالص داخلی این کشورها بیش از چهار تریلیون دلار در سال بر آورد می شود.
    با توجه به نزدیکی جغرافیایی اتحادیه اقتصادی اورآسیا با ایران، کشورهای عضو این اتحادیه بازار بزرگی برای صادرات کالاهای ایرانی بشمار می روند و از سوی دیگر، روابط خوب ایران و مسکو و همچنین امضای قرارداد گذرگاه سبز گمرکی بین دو کشور فرصت های زیاد همه جانبه ای را برای بخش خصوصی ایران و کشورهای عضو این اتحادیه فراهم کرده است.
    همچنین در جریان مذاکرات هیات استانی البرز به سرپرستی سید حمید طهایی استاندار این استان و هیات های روسی در در مسکو و استان ایوانوا نزدیک پایتخت روسیه، چندین تفاهم نامه و توافق نامه اولیه همکاری به دست آمد.
    مبادلات تجاری و روابط اقتصادی، گردشگری و فرهنگی، صنعتی بویژه ماشین آلات راهسازی، نساجی، غذایی و کشاورزی از محورهای بدست آمده در این مذاکرات اعلام شده است.
    برنامه ریزی برای صادرات روزانه سبزیجات تازه، مواد غذایی، آبزیان و محصولات باغی از فرودگاه پیام البرز به مسکو، فرآورده های لبنی، دارو، تجهیزات پزشکی، شیر خشک و غذای کودک تولید شده در این استان نیز از اصلی ترین تفاهم های بدست آمده در مذاکرات هیات های ایرانی و روسی در روسیه است.
    هیات 30 نفره صاحبان صنایع و سرمایه استان البرز همچنین قرار است در جریان این سفر که از دوشنبه آغاز شده با حضور در نمایشگاه بین المللی حلال مسکو برای صادرات محصولات و تبادل تجربیات رایزنی کنند.
    ایران و روسیه افزون بر برنامه ریزی کلان برای افزایش ارزش روابط تجاری بین دو کشور، همکاری های بیشتر اقتصادی بین استانی را نیز در نقشه راه توسعه مناسبات گنجانده اند تا براساس آن حجم روابط تجاری از سالانه دو میلیار دلار کنونی در آینده ای نزدیک به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو