عصر بازار

جزییات ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی

عصر اعتبار- مدیر کل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش درباره ثبت نام رایگان و نیمه رایگان دانش آموزانی که توان پرداخت شهریه در مدارس غیردولتی را ندارند، توضیحاتی ارائه داد.

جزییات ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مجتبی زینی‌وند درباره جزییات ثبت نام دانش آموزانی که مشکل شهریه دارند در مدارس غیردولتی، اظهار داشت: این موضوعی که در مجلس مطرح و تصویب شده، ماده جدیدی نیست و پیش از این هم این قانون اجرایی شده است.

    وی افزود: مدارس غیردولتی ما به ازای کمکی که از آمورش و پرورش دریافت می کنند و این کمک یعنی (مامور شدن نیرو از آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی) تعدادی از دانش آموزان را به صورت رایگان یا نیمه رایگان ثبت نام می کنند.

    مدیر کل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اضافه کرد: از آنجایی که بحث آموزش و پرورش، حاکمیتی بوده و ما مصر هستیم، نیرویی که در مدارس مشغول به فعالیت است، پاسخگو باشد، از این رو حتما باید کارمند دولت باشد و در این شرایط به ازای هر مامور در مدارس غیردولتی، 4 دانش آموز به صورت رایگان و یا نیمه رایگان ثبت نام می شوند.

    وی درباره اولویت ها و شرایط ثبت نام این دانش آموزان توضیح داد و گفت: فرزندان خانواده شهدا، فرهنگیان، ایثارگران بالای 6 ماه خدمت و خانواده های مستمند بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در الویت هستند.

    زینی‌وند در پاسخ به این سوال که در سال تحصیلی گذشته چه تعداد دانش آموز از این طریق در مدارس غیردولتی ثبت نام شدند، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته بعضی مدارس اصلا نیروی مامور نداشتند، اما مدارسی که نیروی مامور داشتند، معمولا تعدادی دانش آموز را ثبت نام کردند. آمار دقیقی در حال حاضر نداریم.

    وی اضافه کرد: سامانه نیروی انسانی متمرکز در حال تعریف شدن است که به زودی راه اندازی می شود و آمار و اطلاعات دقیقی از نیروی انسانی مدارس غیردولتی مشخص خواهد شد. تاکنون این سامانه و سیستم جامع وجود نداشته است.

    مدیر کل مدارس غیر دولتی درباره حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی گفت: بعضی از ناهماهنگی ها در پرداخت حقوق معلمان وجود داشت، در این دو سال ساماندهی کردیم و این ساماندهی به این صورت بود که ما اعلام کردیم در الگوی شهریه یکی از ایتم های تعیین میزان شهریه، بابد مبلغی باشد که به عنوان حق التدریس به همکاران غیر دولتی داده می شود.

    وی تاکید کرد: امسال با ساماندهی که انجام دادیم، باید حداقل پرداختی به معلمان غیردولتی، براساس حقوق وزات کار باشد.

    زینی‌وند با بیان این مطلب که اکثریت قریب به اتفاق معلمان در مدارس غیردولتی، نیروی آزاد هستند، گفت: در حال حاضر چیزی حدود 100 هزار نیروی آزاد داریم و میانگین حقوق این افراد در مناطق و مدارس مختلف فرق می کند و در صدد هستیم پرداختی ها را منطقی کنیم.

    مدیر کل مدارس غیردولتی از یکسان سازی قراردادهای معلمان مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو