عصر بازار

در دیدار وزرای اقتصادی ایران و اتریش صورت گرفت؛

تاکید بر توسعه همکاری‌ها در بخش‌های بانکی و مبارزه با تامین مالی تروریسم

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در اجلاس وزرای اقتصاد کشورهای عضو صندوق اوپک به وین رفته است، دیروز در محل وزارت دارایی اتریش با وزیر دارایی این کشور دیدار و در زمینه همکاری های دوکشور در بخش های مربوط به امور بانکی و مبارزه با تامین مالی تروریسم گفتگو کرد.

تاکید بر توسعه همکاری‌ها در بخش‌های بانکی و مبارزه با تامین مالی تروریسم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، علی طیب نیا با اشاره به توافقات صورت گرفته در ملاقات قبلی وزیر دارایی اتریش با محمد خزاعی، رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، خواستار توسعه همکاری های اقتصادی بیشتر دو کشور شد.
    وزیر دارایی اتریش از آمادگی کشورش برای همکاری با بانک های ایرانی خبر داد و اعلام کرد تاکیدات لازم برای این همکاری ها به بانک ها صورت گرفته است.
    وزیر دارایی اتریش در ادامه با اشاره به حل و فصل موفقیت آمیز مسایل بعد از برجام، به برخی مقررات موجود بین‌المللی که بانک ها برای همه کشورها موظف به رعایت آنها هستند اشاره و بر تعامل قویتر بین بانکی دو کشور تاکید کرد.
    طیب نیا نیز در این دیدار ضمن تشریح اقدامات دولت ایران در پیشرفت های اقتصادی کشور به اقدامات انجام شده در زمینه شفافیت های قانونی مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی اشاره و خواستار هماهنگی دو کشور بیشتر در این زمینه گردید.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان دراین ملاقات پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از دوایر ذیربط ایران و اتریش با مسولیت سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و OKB اتریش برای سرعت بخشیدن به اجرایی شدن توافقات انجام شده و رفع برخی مشکلات ناشی از تحریم ها و قطع روابط بین دو کشور و کمک به موسسات اتریشی در آینده نزدیک را داد.
    گفتنی است، این پیشنهاد با استقبال طرف اتریشی روبرو و آن را اقدام مهمی در کمک به موسسات و شرکت های اتریشی و گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور دانست.
    همچنین طرفین موافقت خود را برای نهایی نمودن موافقتنامه های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف اعلام و مقرر شد در اسرع وقت مذاکرات مربوطه انجام گردد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو