عصر بازار

وزیر اقتصاد در اجلاس وزرای این صندوق تاکید کرد؛

ضرورت افزایش بهره وری از منابع صندوق اوپک

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در جلسه وزرای صندوق اوپک که در مقر این صندوق در وین و همزمان با اجلاس وزرای کشور های صادر کننده نفت، اوپک، برگزار گردید، بر ضرورت افزایش بهره وری از منابع صندوق در وام های اعطایی به کشور های فقیر تاکید نمود.

ضرورت افزایش بهره وری از منابع صندوق اوپک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، علی طیب نیا طی سخنانی با بیان این مطلب اظهار داشت: در برنامه 10 ساله تهیه شده صندوق برای سال های 2016 تا  2025 اهداف توسعه‌ای خوبی برای کشورهای دریافت کننده تسهیلات بویژه سرمایه گذاری در انرژی و به ویژه انرژی های نو در نظر گرفته شده است.
    وی گفت: در راستای تلاش های موفقیت آمیز کمیته سرمایه گذاری صندوق اوپک، مدیریت ریسک و مدیریت منابع مالی صندوق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است گزینه های مختلفی برای سرمایه گذاری منابع صندوق در بازارهای مالی در نظر گرفت تا بتوان بر منابع صندوق برای اعطای تسهیلات به کشور های نیازمند افزود.
    وزیر اقتصاد در ادامه ضمن بررسی برنامه تجهیز منابع صندوق برای تلاش برای کاهش بدهی های معوق کشورهای وام گیرنده نیز تاکید کرد.
    قابل ذکر است، بدهی های معوقه کشورهای وام گیرنده در طی 5 ساله اخیر از 15 درصد به 4 درصد کاهش یافته است.
    گفتنی است صندوق اوپک 40 سال قبل توسط کشورهای عضو اوپک برای کمک به کشورهای نیازمند غیر عضو اوپک تاسیس گردید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی