عصر بازار

فرماندار شمیرانات مطرح کرد؛

ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه گردشگری شمیرانات

عصر اعتبار- فرماندار شمیرانات گفت: با اهتمام به تهیه طرح اجرای گردشگری، ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ضرورتی انکارناپذیر است.

ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه گردشگری شمیرانات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عزت الله خانمحمدی فرماندارشمیرانات در رابطه با وضعیت گردشگری منطقه شمیرانات، اظهار داشت: مسئله گردشگری یکی از سر فصل های مهم و اساسی شهرستان شمیرانات است و این منطقه از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است.

    وی افزود: در تعطیلات نوروز 95 به رغم برودت شدید هوا و بارندگی های زیاد برف و باران، حدود 2 میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مراکز دیدنی و تفریحی شهرستان شمیرانات دیدن کردند.

    فرماندار شمیرانات گفت: با توجه به موقعیت ممتاز گردشگری این شهرستان، موانع و دشواری هایی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری وجود دارد.

    خانمحمدی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمارها و بررسی های به عمل آمده در ایام تعطیلات بویژه فصل تابستان بیش از 2 هزار نفر جمعیت وارد بخش های لواسانات و رودبار قصران می شوند.

    وی افزود: مراکز دیدنی و تفریحی شمیران از نظر تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی ، مواهب طبیعی و رود دره ها ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر در این منطقه دارد.

    فرماندار شمیرانات گفت: ایجاد زیر ساخت های لازم برای جذب گردشگر(داخلی – خارجی) یکی از پیش نیازها و الزامات اساسی منطقه شمیرانات است.

    خانمحمدی در ادامه تصریح کرد: از جمله زیر ساخت های لازم این منطقه شامل شبکه ارتباطی و راه های مواصلاتی، محل های اقامتی و تفریحی ، احداث هتل ،کمپ های اقامتی گردشگری ، بوستان های روستایی،محیط های تفرجگاهی ، مراکز درمانی و بیمارستانی است.

    وی با اشاره به تهیه سند گردشگری به عنوان فاز اول شهرستان افزود: انتظار داریم فاز بعدی این طرح جامع شامل نقشه های اجرایی و راهبرد اقدام و عمل باشد و به وسیله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عملیاتی شود.

    فرماندار شمیرانات تصریح کرد: در صورت اهتمام به تهیه طرح اجرایی گردشگری، ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ضرورتی انکارناپذیر است.

    خانمحمدی گفت: جلسات متعددی با پیگیری فرمانداری با بخش خصوصی برای جلب مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری و ایجاد زیر ساخت های لازم تشکیل شده است و امیدواریم قفل های بعضاً غیرمنطقی ایجاد شده در مسیر سرمایه گذاری توسط دستگاه های مسئول باز شود تا با ایجاد امنیت خاطر برای سرمایه گذاران فرصت موجود به غنیمت تبدیل شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو