عصر بازار

اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی حامی تولیدات دانش بنیان

عصر اعتبار- کارشناس اقتصادی گفت: دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که صرف توسعه کشور و حمایت از تولیدات دانش بنیان و مغزافزاری گردد.

اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی حامی تولیدات دانش بنیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهنام ملکی کارشناس اقتصادی در خصوص تأثیر اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی گفت: یکی از راهکارهای نوین توسعه اقتصادی و ساماندهی اقتصاد ایران دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی است.

    وی افزود: دریافت مالیات از سپرده های بانکی باعث می شود تا بخشی از منابع اقتصادی که بصورت پیچیده در حال فعالیت هستند شفاف سازی شود و این مسئله فعالیت های راکد را در جهت کمک به امنیت تولید و توسعه اقتصادی بکار می گیرد.

    ملکی همچنین تصریح کرد: متأسفانه بخش های تولیدی نمی توانند با بخش های بانکی و غیرتولیدی به رقابت بپردازند در همین راستا دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی در این زمینه راهگشاست.

    وی تأکید کرد: موضوع دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که صرف گسترش هزینه های دولتی و شبه دولتی نشود و برای توسعه کشور و حمایت از تولیدات دانش بنیان و مغزافزاری گردد.

    این کارشناس اقتصادی در ادامه درخصوص تأثیر دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی بر میزان مشتریان بانکها و همچنین عملکرد شبکه بانکی اظهار داشت: در خصوص مشتریان تبعاً در کوتاه مدت ریزش هایی را به همراه خواهد داشت اما در بلند مدت اینطور نیست.

    ملکی همچنین عنوان کرد: با توجه به عدم رضایت بخش بودن وضعیت برخی از بنگاههای تولیدی و اخذ مالیات مضاعف از تولید کنندگان مسئله دریافت مالیات می تواند بازار را ساماندهی کند و مشکلات مربوطه را حل و فصل نماید.

    وی در ادامه اظهار داشت: برخی از تولیدکنندگان به دلیل وجود مسایل و مشکلات اقتصادی منابع مالی خود را از مجاری مولد به بخش بانکی انتقال می دهند تا از سود بیشتری برخوردار شوند که موضوع اخذ مالیات برای اینگونه افرادی که خود در گروه تولید خود مالیات می پردازند موجب می شود تا مالیات مضاعفی را پرداخت کنند که به صلاحشان نیست.

    ملکی تأکید کرد: با توجه به اینکه سوددهی در بخش تولید پایین است سرمایه ها به بازارهای رقیب مثل سپرده گذاری در بانکها، واردات، فعالیت های انحصاری و غیره سوق می یابند.

    وی در پایان تصریح کرد: با اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی انتظار داریم تا درآمد حاصل از آن صرف امور توسعه ای شود تا مسائل اقتصادی کشور و مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی مرتفع گردد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی