عصر بازار

از دیدگاه امام خمینی (ره)؛

تبعات وابستگی اقتصادی چیست؟

عصر اعتبار- امام خمینی (ره) فرمودند: اگر ما یک وابستگی اقتصادی داشته باشیم این موجب این می‏ شود که وابستگی سیاسی هم پیدا بکنیم، و وابستگی نظامی هم حتی پیدا بکنیم.

تبعات وابستگی اقتصادی چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، خودکفایی و استقلال اقتصادی نقطه مقابل وابستگی صرف است. امام خمینی (ره) که معمار حکومت اسلامی درعصر حاضر است در سالهای سخت مبارزه و دوران پس از پیروزی بر ضرورت استقلال اقتصادی تکیه فراوان داشته وعدم خودباوری و القائات مستکبران مبنی بر عدم ادامه حیات بدون وابستگی به آنان را خطر بزرگ برای جامعه می داند و استقلال و عزت مسلمین را در گرو استقلال اقتصادی آنان می شمارند.

    امام خمینی(ره) رهبر فرزانه انقلاب در خصوص وابستگی اقتصادی در حضور انجمن اسلامی کارکنان وزارت صنایع و معادن در شهر قم فرموده اند:" ایران امروز محتاج به کار است. حتی من این اجتماعاتی که در اینجا و در بیرون منزل می‏ شود خیلی صحیح نمی‏ دانم. برای اینکه نباید اینها از کار دست بردارند و همه‏ اش باب تظاهر باشد.

    تظاهر البته در پیشرفت امور مملکت یک تقویت روحی می‏کند، لکن دائمی نباید باشد. باید کار بکنند مردم. کشاورز مشغول کشاورزی باشد. آنهایی که کارخانه دارند مشغول تولید باشند. صنایع کوچک و بزرگ مشغول کار باشند. افراد خودشان را موظف بدانند که امروز مملکت احتیاج دارد.

    یک مملکتی که الآن اقتصادش شکست خورده است محتاج است. نگذارند که این احتیاج باقی باشد که ما در هر چیزمان که آن رژیم ما را مبتلا کرد به وابستگی این ادامه پیدا کند. البته یک وابستگی است که رژیم سابق ایجاد کرد در ایران، به اسم اصلاحات ارضی، زراعت را اوضاعش را به هم زد، و ما وابستگی در زراعت و در این چیزها که ارزاق عمومی است داریم. دامداری را در اینجا ضایع کردند، از بین بردند، ما محتاج به این هستیم که گوشت از خارج بیاوریم و هکذا."

    رهبر کبیر انقلاب در خصوص تبعات وابستگی های اقتصادی همچنین فرموده اند: " اگر ما یک وابستگی اقتصادی داشته باشیم این موجب این می‏ شود که وابستگی سیاسی هم پیدا بکنیم، و وابستگی نظامی هم حتی پیدا بکنیم.

    مملکتمان باز برگردد به آن حالی‏که سابق بود. ما حالا می‏ خواهیم مملکت مال خودمان باشد، و حالا مملکت مال خود مردم است. در حالی که مملکت مال خود مردم است، یک عده‏ ای افتاده‏ اند توی مردم تحریک می‏ کنند. تحریکات زیاد می‏ کنند. کشاورزی را به حال اینکه نگذارند تحقق پیدا بکند، درآوردند. به حال تعطیل دارند درمی‏ آورند. کارخانه ‏ها را همین طور. نمی‏ گذارند که آرام باشد این مملکت، تا اینکه صنایعش راه بیفتد، کارخانه‏ هایش راه بیفتد، زراعتش راه بیفتد و صنعتش ترقی بکند."

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو