عصر بازار

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات اعلام کرد

پوشش بیمه‌ای ۲ میلیارد دلاری صادرات در سال ۹۵

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به این‌که سال گذشته پوشش بیمه‌ای صادرات کالا یک میلیارد دلار بوده است، اظهار کرد: این رقم در سال جاری به دو میلیارد دلار افزایش می‌یابد و باید بتوانیم این رقم را حدود شش تا هفت میلیارد دلار افزایش دهیم.

پوشش بیمه‌ای ۲ میلیارد دلاری صادرات در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کمال سیدعلی  با اشاره به این‌که صندوق توسعه ملی منابعی را برای صادرات کالا در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی تخصیص داده است، گفت: این حمایت‌ها از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است اما باید حیطه این حمایت‌ها افزایش یابد.

    وی ادامه داد: وقتی 42 میلیارد دلار صادرات و 41 میلیارد دلار واردات داریم به همان اندازه که به مقوله واردات توجه می‌کنیم و در راستای تامین منابع آن گام برمی‌داریم، به همین اندازه نیز باید به صادرات توجه کنیم و منابع تخصیص داده شده به بخش صادرات را افزایش دهیم.

    مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به این‌که تنها 10 درصد از منابع مالی به صادرات اختصاص می‌یابد، گفت: باید بانک‌هایی همچون توسعه صادرات در این زمینه فعالیت خود را بیشتر کنند.

    سیدعلی با تاکید بر این‌که تعیین سود پایین‌تر در نظر گرفته شده می‌تواند کمک شایانی به بخش صادرات کالا کند، عنوان کرد: تحقق 50 میلیارد دلار صادرات در سال جاری مساله چندان بلندپروازانه‌ای نیست و حتی می‌توانیم بیشتر از این رقم را نیز صادرات داشته باشیم.

    وی با اشاره به این‌که باید تعامل خوبی با صادر‌کنندگان کالا برقرار کنیم، خاطر نشان کرد: صندوق ضمانت صادرات نیز همواره پشتیبان بخش صادرات بوده و باید پوشش‌های بیمه‌ای را اختصاص دهد تا روند کار به شکل مطلوب‌تری پیش رود.

    مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات، افزود: در سال جاری تا دو میلیارد دلار پوشش‌ بیمه‌ای در بخش صادرات کالا خواهیم داشت و ضمانت‌نامه صادر خواهیم کرد. امیدواریم به همین میزان که پوشش‌های بیمه‌ای را افزایش می‌دهیم شاهد افزایش صادرات کالا باشیم.

    سیدعلی با اشاره به این‌که در سال 1393 میزان پوشش‌های بیمه‌ای توسط صندوق ضمانت صادرات حدود 700 میلیون دلار بود، اظهار کرد: این رقم در سال گذشته به یک میلیارد دلار و در سال جاری به رقم دو میلیارد دلار خواهد رسید.

    وی درادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: باید حداقل بتوانیم شش تا هفت میلیارد دلار به بخش بیمه صادرات کالا اختصاص دهیم و بتوانیم چنین رقمی را برای صادرات کالا اختصاص داده تا ضمانت‌های لازم را انجام دهیم.

    مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات در پایان با اشاره به این‌که 40 بانک داریم که نتوانیم با آنها خطوط اعتباری اختصاص دهیم، گفت: ایجاد خطوط اعتباری برای این 40 بانک در خارج از کشور می‌تواند کمک شایانی در بخش تجارت باشد. باید خطوط اعتباری به بخش صادرات اختصاص یابد و حداقل از شعب خود این کار را آغاز کنند و هرچه سریع‌تر این مسئله مدنظر قرار گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو