عصر بازار

معاملات خردادماه مسکن تهران + قیمت

عصر اعتبار- بر اساس اطلاعات خام معاملات مسکن ۴ هزار و ۱۷۸ مورد خرید و فروش در ۱۱ روز ابتدای خردادماه در شهر تهران انجام شده است.

معاملات خردادماه مسکن تهران + قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از یکم تا یازدهم خردادماه 4 هزار و 178 مورد خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شده است. بیشترین قیمت معامله شده مربوط به واحد مسکونی 253 متری چهار سال ساخت در محله ولنجک با 17 میلیون و 713 هزار تومان در هر متر مربع و کمترین قیمت مربوط به خانه کلنگی 54 متری در استاد معین با متری 1 میلیون و 105 هزار تومان بوده است.

    جدول زیر مظنه قیمت املاک معامله شده شهر تهران در خردادماه را نشان می‌ دهد:

    با اینکه بازار مسکن تهران هر ماه با نوساناتی اندک مواجه می‌شود، برآوردها حاکی از آن است که قیمت‌ها به شکل زیگزاگ در مسیر مشخصی قرار دارد و با این‌که کاهش نمی‌یابد در بازه‌های بلندمدت با ثبات همراه است. البته شاید برخی مایل باشند این بازار زودتر از روند طبیعی خود از خواب بیدار شود اما آمار اردیبهشت مسکن تهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خلاف این انتظار عمل کرد و بازار تقریبا باثبات همراه بود.

    بعد از اینکه معاملات تهران در فروردین ماه سال جاری 20.4 درصد نسبت به فروردین 94 افزایش یافت و قیمت مسکن تهران نیز 4.3 درصد رشد کرد، انتظار می‌رفت که در اردیبهشت ماه شاهد رشد بیشتری باشیم اما این‌گونه نشد. با وجودی که پس از استخراج آمار فروردین، مسوولان از پیش‌رونق غیرتورمی مسکن صحبت کردند رشد معاملات در اردیبهشت ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل چندان قابل اعتنا نبود و با 8.2 درصد افزایش همراه شد که می‌تواند طبیعی باشد. قیمت ها نیز 2.8 درصد نسبت به اردیبهشت پارسال افزایش داشت.

    متوسط قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه 4 میلیون و 10 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.7 و 2.8 درصد افزایش داشت.

    تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی پایتخت نیز در اردیبهشت 15 هزار 431 مورد بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.2 درصد افزایش نشان داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو