عصر بازار

چند پیش‌بینی از وضعیت آتی بخش مسکن

عصر اعتبار- در حالی برخی گزارش‌ها از افزایش تحرکات در بازار مسکن خبر می‌دهد، اما همچنان انبوه‌سازان معتقدند که «تا این لحظه تغییری در وضعیت رکودی بازار مشاهده نکرده‌اند.»

چند پیش‌بینی از وضعیت آتی بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، بازار مسکن با وجود گذشت دو ماه و نیم از سال 95، همچنان در رکود به‌سر می‌برد؛ تا جایی که مجتبی بیگدلی،  رییس انجمن انبوه‌سازان کشور نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید می‌کند: «رکود در بخش مسکن تعمیق شده و در صورت این‌که کاری برای این موضوع نشود، بسیاری از صنایع وابسته به حوزه مسکن نیز با چالش روبه‌رو خواهند شد.»

    این در شرایطی است که گزارش تازه بانک مرکزی از نشانه‌هایی از رونق در بازار مسکن خبر می‌دهد؛ به طوری که تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه 8 درصد بیشتر از همین ماه در سال قبل بوده است.

    بر این اساس،  در اردیبهشت ماه سال 1395 ، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 15 هزار و 431 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در این میان، محسن جلال‌پور، رییس اتاق بازرگانی ایران درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بخش‌های مختلف اقتصادی در سال‌جاری از جمله بازار مسکن گفته است: «پیش‌بینی کلی من برای اقتصاد ایران در سال‌جاری یک رشد تدریجی با شیبی ملایم است.»

    به گفته وی، «به نظر می‌رسد مسکن در سال‌جاری با شیبی ملایم، رشد قابل قبولی داشته باشد، اما مانند گذشته شاهد رشدها و جهش‌های یکباره مسکن نخواهیم بود.»

    پیش از این بیت‌اله ستاریان، کارشناس مسکن عنوان کرده بود «در صورتی که برجام جاری و قراردادهای تحریم معوق و نتایج آن در اقتصاد رویت شود، می‌توان انتظار رونق در بخش مسکن را داشت، زیرا این بخش به مقدار بسیار زیادی به نقدینگی نیاز دارد، بنابراین جاذب منابع ورودی به کشور خواهد بود.»

    به اعتقاد وی، «وقتی گردش پول در کشور با ورود منابع آزادشده و انواع سرمایه‌های خارجی حاصل شود، قدرت خرید مردم نیز افزایش می‌یابد و بخش مسکن به سبب این‌که بسیار به این منابع نیازمند است، این منابع را به‌سرعت جذب می‌کند.»

    نرخ آپارتمان در برخی محله‌های تهران

    در حال حاضر گزارش‌ها از بازار مسکن تهران حاکی از آن است که یک واحد آپارتمان 65 متری در طبقه چهارم 500 میلیون تومان است. همچنین یک واحد آپارتمان 92 متری در محله ازگل، خیابان نوبهار هر متر 6 میلیون و 800 هزار تومان است که برای خرید آن باید 625 میلیون و 600 هزار تومان هزینه کرد.

    یک واحد آپارتمان 56 متری در محله نارمک، میدان 41 نیز، طبقه دوم و 16 سال ساخت هر متر 3 میلیون و 600 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. در حال حاضر این واحد مسکونی 201 میلیون و 600 هزار تومان است.

    در خیابان شهران، طوقانی یک واحد آپارتمان 83 متری، طبقه پنجم با 4 سال ساخت هر متر 4 میلیون و 750 هزار تومان قیمت دارد. این واحد مسکونی 394 میلیون و 250 هزار تومان است.

    یک واحد آپارتمان 68 متری نوساز در محله جنت‌آباد مخابرات هر متر 4 میلیون و 900 هزار تومان است. برای خرید چنین خانه‌ای باید حدود 333 میلیون و 200 هزار تومان هزینه کرد.

    در پیروزی، خیابان پرستار هر یک واحد 106 متری از سوی فایل‌های فروش در طبقه سوم با 9 سال ساخت هر متر 5 میلیون و 100 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. قیمت این واحد مسکونی 540 میلیون و 600 هزار تومان است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو