عصر بازار

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی:

درآمد پرستاران باید پا‌به‌پای درآمد تیم درمانی افزایش یابد

عصر اعتبار- رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه درآمد پرستاران باید پابه‌پای تیم درمانی افزایش یابد، گفت: برجسته کردن دعوای پزشک و پرستار و رسانه‌ای کردن تنش‌ها به ضرر مردم، جامعه پزشکی و پرستاران است.

درآمد پرستاران باید پا‌به‌پای درآمد تیم درمانی افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد رئیس‌زاده در ارتباط با حقوق و کارانه پرستاران اظهار داشت: جامعه پرستاری جامعه‌ای وزین‌، ارزشمند و بسیار مهم است و در اینکه درآمد پرستاران باید پا به پای درآمد پزشکان و سایر کارد درمانی بهبود یابد شکی نیست.

    وی افزود: برخی می‌خواهند از مطالبات پرستاران سوء استفاده کنند و این موضوع بسیار نامطلوب است و بسیج جامعه پزشکی با این رویکرد مخالفت دارد. اینکه بخواهیم اشکالات را در حوزه پرستاری تبدیل به تحصن و تجمیع پرستاران کرده و یا دعوای میان پزشک و پرستار ایجاد کنیم از منظر ما کار پسندیده‌ای رذسنیست.

    رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با تاکید بر اینکه برجسته کردن دعوای پزشک و پرستار همچنین دامن زدن به این مساله و رسانه‌ای کردن آن کار سالمی نیست ادامه داد: در این چند سال گذشته کارانه و حقوق پرستاران ارتقای خوبی پیدا کرده و بهبود گرفته است و نباید این موضوع را نادیده گرفت.

    رئیس‌زاده گفت: وزارت بهداشت اقدامات موثری در زمینه حقوق و درآمد پرستاران انجام داده ولی بهتر از این نیز می‌توان در جهت کمک به آنها اقدام کرد، ولی کشاندن اختلاف پزشک و پرستار به مجامع عمومی و تنش ایجاد کردن در  این زمینه ناپسندیده است.

    وی تصریح کرد: هرچند که اقدامات خوبی در حوزه درآمد پرستاران انجام شده گفت: این میزان کافی نیست ولی نباید اختلاف ایجاد کرد هدف بسیج جامعه پزشکی و موضع آن در این زمینه فقط ارتقای شان و منزلت و کرامت پرستاران است.

    رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: ایراد ما به نوع رفتارها و حرکت‌هایی است که به اصل شان و منزلت و کرامت پرستاری آسیب می‌رساند. کشاندن دعوا به عرصه رسانه مشکل را حل نمی‌کند و به ضرر جامعه پزشکی است.

    رئیس‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت بتوانند در شرایطی مطلوب و با اخلاص نظرشان را بیان کرده و در جهت حل مشکلات جامعه پرستاری به دور از تنش و رفتارهای ناپسند گام بردارند تا با وحدت رویه به نفع پرستاران اقدام شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی